üشعب خارج از کشور
شرایط و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب نزد شعب تابعه مدیریت امور شعب آسیا و خاورمیانه در کشور امارات متحده عربی:
جهت کسب اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای افتتاح حساب نزد شعب تابعه مدیریت امور شعب آسیا و خاورمیانه ، به لینکهای زیر مراجعه نمایید.
اشخاص حقیقی ( افراد مقیم )
http://www.bmi.ae/bmi/en/SavingsAccount
http://www.bmi.ae/bmi/en/CurrentAccount
اشخاص حقوقی:
http://www.bmi.ae/bmi/en/CorporateCurrentAccount
http://www.bmi.ae/bmi/en/CallAccount
حضور فیزیکی شخص و ارائه اصل مدارک ، برای افتتاح حساب های حقیقی وحقوقی الزامی می باشد .
اطلاعات تماس:
Email: maincs@bmi.co.ae
Tel: +971 42015173-4
* تماس و هماهنگی با مدیریت امور شعب آسیا و خاورمیانه پیش از هرگونه اقدامی ضروری است.
شرایط و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب نزد شعبه هامبورگ:
1-نوع حساب و ارز: حساب جاری (بدون صدور دسته چک) و به ارز یورو
2-برای افتتاح حساب نیازی به واریز وجه توسط متقاضی نیست.
3- اشخاص حقیقی:
1-3-گواهی معتبر (مانند کارت بازرگانی) دال بر اشتغال به امور بازرگانی
3-2-اصل گذرنامه
3-3- مراجعه حضوری به شعبه برای احراز هویت
4- اشخاص حقوقی:
4-1- اعلامیه تاسیس شرکت
4-2- اساسنامه/ شرکت نامه
4-3-آخرین روزنامه رسمی
4-4-فهرست سهامداران (بسته به ماهیت شرکت و درصد سهامداران)
4-5-مراجعه حضوری مدیر عامل و در صورت لزوم سایر صاحبان امضای حساب مطابق با مفاد اساسنامه و روزنامه رسمی
4-6- تصویر گذرنامه مدیران و مالکان اصلی
4-7-نامه رسمی تقاضای افتتاح حساب در سر برگ شرکت (انگلیسی/ آلمانی)
(ترجمه رسمی مدارک فارسی الزامی است ولی نیازی به تایید سفارت ندارد.)
اطلاعات تماس:
Email: ramona.schneider@bankmelli.de
Tel: +494036000285
Fax: +494036000295
Email: dag.maibaum@bankmelli.de
Tel: +494036000284
Fax: +494036000295
Email: ingo.pape@bankmelli.de
Tel: +494036000286
Fax: +494036000295
* تماس و هماهنگی با شعبه هامبورگ پیش از هرگونه اقدامی ضروری است.
شرایط و مدارک مورد نیاز جهت افتتاح حساب نزد شعبه پاریس:
1-نوع حساب و ارز: حساب پسانداز (اشخاص حقیقی) و جاری (اشخاص حقوقی) به ارز یورو
2-اشخاص حقیقی:
2-1-حداقل مبلغ: 200 یورو
2-2-مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و گذرنامه)
2-3-مدارک سکونت
2-4-مستندات درآمدی
2-5-گواهی عدم داشتن مراودات مالی و اقامتی با آمریکا (به زبان فرانسه) الزامی است. (سایر مدارک تکمیلی حین انجام مراحل افتتاح حساب از متقاضی اخذ خواهد شد.)
3-اشخاص حقوقی:
3-1-علاوه بر مدارک هویتی درج شده در خصوص اشخاص حقیقی برای هر یک از مدیران شرکت، مدارک مربوط به شرکت نیز مورد نیاز است.
3-2-افتتاح حساب جاری برای اشخاص حقوقی صرفاً بدون ارائه دسته چک امکانپذیر است.
4- تأمین وجه حساب تنها از طریق حواله امکانپذیر است.
5- افتتاح حساب برای متقاضیانی که در جزایر یا کشورهایی که به پولشویی یا فرار مالیاتی شهرت دارند، ممنوع است.
6- افتتاح حساب با رعایت مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برای متقاضیانی که در فهرست های سیاه قرار گرفتهاند، ممنوع میباشد.
اطلاعات تماس:
Email: direction@bankmelli.fr
Tel: +331 40730076
* تماس و هماهنگی با شعبه پاریس پیش از هرگونه اقدامی ضروری است.
شرایط و مدارک مورد نیاز جهت افتتاح حساب نزد شعبه مسقط در کشور عمان:
1-نوع حساب و ارز: برای مشتریان حقوقی غیر مقیم افتتاح حساب جاری به ارز محلی (ریال عمان) انجام میشود.
* افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی غیر مقیم در حال حاضر امکان پذیر نیست.
2-افتتاح حساب (جاری، پسانداز، سپرده و ...) برای مشتریان مقیم با حضور در شعبه و تکمیل فرمهای افتتاح حساب، KYC و ارائه اصل گذرنامه، کارت اقامت و کارت ملی، انجام میشود. حساب بدون واریز وجه انجام نمی گیرد.
3-افتتاح حساب برای مشتریان حقوقی غیر مقیم افتتاح حساب جاری بدون ارائه دسته چک صورت میگیرد.
4-حداقل مبلغ: حساب جاری 200 ریال عمان حساب پس انداز 100 ریال عمان (افراد مقیم و غیر مقیم)4
5-تکمیل فرم های افتتاح حساب
6-مصوبه/ صورتجلسه هیئت مدیره جهت افتتاح حساب نزد بانک ملی (مسقط) با ذکر علت افتتاح حساب به همراه فهرست امضاداران مجاز
7-لیست مدیران/ سهامداران با ذکر درصد سهم
8-مدارک مربوط به فعالیت تجاری شرکت (کارت بازرگانی یا هر مدرک مربوطه دیگر)
9-مدارک شناسایی (گذرنامه، کارت ملی و ...) سهامداران/ افرادی که مجاز به استفاده از حساب شرکت هستند.
شرح/ لیست حساب های شرکت در داخل و خارج از ایران
10-حضور فیزیکی شخص و ارائه اصل مدارک برای افتتاح حساب های حقیقی و حقوقی (به جز در مورد حسابهای CALL که روند ارسال و تایید مدارک از طریق اداره کل مشارکت ها و توسعه شکبه بین الملل صورت می پذیرد ) الزامی است .
11-شعبه مسقط : برای مشتریان حقوقی غیر مقیم صرفا، امکان افتتاح حساب جاری بدون دسته چک میسر می باشد .
12-معرفی نامه از بانکی در ایران که شرکت با آن بانک فعالیت بانکی دارد.
13-شرح مختصری در خصوص معرفی شرکت و فعالیت آن
14-آخرین صورت های مالی حسابرسی شده مدارک شناسایی آدرس شرکت (اجاره نامه/ قبوض آب/ برق و ...)
*کلیه مدارک شرکت با ترجمه رسمی (انگلیسی/ عربی) و با تایید وزارت امور خارجه ایران، سفارت عمان در ایران و پس از آن تایید وزارت خارجه عمان ارائه گردد.
*درخصوص تایید وزارت خارجه عمان، چنانچه متقاضی دسترسی نداشته باشد، امکان انجام از طریق شعبه به هزینه متقاضی وجود دارد.
*طبق مقررات محلی تمامی مدارک دریافتی به شرح فوق، پس از بررسی، جهت اختصاص کد مخصوص مشتری غیرمقیم به بانک مرکزی عمان ارائه می گردد.
اطلاعات تماس:
Email: bmimct@omantel.net.om
Tel: +98624815145
+98624815166
* تماس و هماهنگی با شعبه مسقط پیش از هرگونه اقدامی ضروری است.
شرایط و مدارک مورد نیاز جهت افتتاح حساب نزد شعبه باکو
1-نوع حساب و ارز: حساب جاری به ارزهای منات آذربایجان، دلار آمریکا و یورو کارت بانکی به ارزهای یاد شده
2-برای افتتاح حساب نیازی به واریز وجه توسط متقاضی نیست.
3- برای افتتاح حساب جاری بسته به نوع ارز (برابر با 10 واحد از ارزهای فوق) و برای صدور کارت یکساله، دوساله و سه ساله به ترتیب 10، 13و 15 منات آذربایجان کارمزد اخذ میگردد.
4- اشخاص حقیقی:
1-4-افراد مقیم: کارت ملی آذری
4-2-افراد غیر مقیم: گذرنامه و کارت اقامت موقت و دائمی
براساس مقررات داخلی کشورآذربایجان اشخاص حقیقی قادر به انجام امور تجاری از طریق حساب های خود نمی باشند.
5- اشخاص صاحب کار (بازرگانان) صرفاً برای افراد مقیم
5-1-مدارک احراز هویت معتبر (موارد ذکر شده در بالا)
5-2-کارت مالیاتی (VOEN)
5-3-دریافت مجوز افتتاح حساب از سامانه اداره مالیات (شهادتنامه دوبلیکات)
6-اشخاص حقوقی: افتتاح حساب صرفاً برای آن دسته از شرکتها یا نمایندگیهای رسمی شرکتهای خارجی صورت میگیرد که در داخل آذربایجان تأسیس و ثبت شده اند.
6-1-درصورت عدم وجود نسخه الکترونیکی، مجوز ثبت شرکت، صادره توسط اداره ثبت با تأیید دفتر
اسناد رسمی
6-2-در صورت عدم وجود نسخه الکترونیکی، تصویر اساسنامه شخص حقوقی که اصالت آن به تأیید دفتر اسناد رسمی جمهوری آذربایجان رسیده باشد یا اساسنامه نمایندگی های رسمی و شعب تابعه آن که به تایید شرکت اصلی (مادر) رسیده باشد.
6-3-در صورت عدم وجود نسخه الکترونیکی، اصل کارت مالیاتی VOEN
6-4- دریافت مجوز افتتاح حساب از سامانه اداره مالیات (شهادت نامه دوبلیکات)
6-5-اخذ نمونهی امضا و مهر با تأیید دفتر اسناد رسمی
6-6-حکم انتصاب مدیرعامل شرکت، صادره توسط مؤسسین
6-7-حکم تعیین صاحبان امضا توسط مدیرعامل
8-6-مدارک تشخیص هویت مؤسسین، مدیرعامل و صاحبان امضا
اطلاعات تماس:
Email: Customer_service@bmibaku.az
Tel: +99 (412) 598 9005 (Ext. 111,124)
* تماس و هماهنگی با شعبه باکو پیش از هرگونه اقدامی ضروری است.
شرایط و مدارک مورد نیاز جهت افتتاح حساب نزد شعب تابعه مدیریت امور شعب آسیا و خاورمیانه از طریق اداره کل مشارکتها و توسعه شبکه بین الملل
متقاضیان افتتاح حساب نزد شعب تابعه مدیریت امور شعب آسیا و خاورمیانه می توانند با تکمیل مدارک درخواستی به شرح ذیل به اداره کل مشارکتها و توسعه شبکه بین الملل مراجعه نمایند
1-نوع حساب و ارز:
1-1-اشخاص حقیقی غیر مقیم : افتتاح حساب در حال حاضر امکان پذیر نیست
1-2- اشخاص حقوقی: حساب سپرده موقت (CALL Account )
2-حداقل مبلغ :
2-1-اشخاص حقوقی: واریز نقدی 25150 درهم (150 درهم جهت افتتاح حساب و 25,000 درهم برای فعال شدن حساب پس از تایید مدراک و مستندات)
3-اشخاص حقوقی:
3-1-ترجمه رسمی اساسنامه شرکت (حاکی از افتتاح حساب در بانکهای خارجی و یا شعب بانکهای ایرانی در خارج از کشور)
3-2- ترجمه رسمی روزنامه رسمی شرکت (آگهی تأسیس شرکت و آگهی تغییرات شرکت)
3-3- ترجمه رسمی آخرین تصمیمات مجمع عمومی شرکت (صورتجلسه)
3-4-ترجمه رسمی آخرین آگهی تصمیمات هیئت مدیره شرکت در خصوص انتصاب مدیران و امضاداران مجاز و مدت تصدی آنها
3-5-ترجمه رسمی شناسنامه وکارت ملی مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و امضاداران مجاز
3-6-در صورت تضامنی بودن شرکت، ترجمه رسمی مجوز فعالیت موقت صرافی
3-7-اظهارنامه ثبت شرکتهای سهامی خاص
ردیفهای بالا باید به تأیید دادگستری (اداره امور مترجمان قوه قضاییه) و وزارت امور خارجه در ایران رسیده باشد.
3-8- درخواست افتتاح حساب با امضاهای مجاز شرکت
3-9-تصویر گذرنامه مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و امضاداران مجاز (تصویر برابر اصل شده(
3-10-گواهی امضای مدیران وامضاداران مجاز توسط یکی از دفاتر اسناد رسمی
3-11- یک قطعه عکس رنگی هر یک از مدیران و امضاداران مجاز
3-12-تکمیل و امضای فرم های افتتاح حساب
3-13-اعلام آدرس کامل شرکت به همراه شماره تلفن، دورنگار، کدپستی، و پست الکترونیکی شرکت
3-14-شماره موبایل هر یک از امضاداران مجاز
3-15-تهیه خلاصه ای از سابقه و زمینه های فعالیت شرکت و همچنین ذکر نحوه برداشت از حساب، معرفی امضاداران مجاز و معرفی مهر شرکت بر روی سربرگ شرکت توسط امضاداران مجاز، امضا و به مهر شرکت ممهور شده باشد.
اطلاعات تماس:
دایره بررسی صورت های مالی (تلفن : 23583417-021)
شرایط و مدارک مورد نیاز جهت افتتاح حساب نزد شعبه مسقط از طریق اداره کل مشارکتها و توسعه شبکه بین الملل
1-نوع حساب و ارز: برای مشتریان حقوقی غیر مقیم افتتاح حساب سپرده موقت (CALL Account )
به ارز محلی (ریال عمان)انجام میشود.
* افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی غیر مقیم در حال حاضر امکان پذیر نیست.
2-افتتاح حساب بدون واریز وجه انجام نمی گیرد.
3-افتتاح حساب برای شرکت های غیر مقیم بدون ارائه دسته چک صورت میگیرد.
4- حداقل مبلغ:
4-1- حساب پس انداز 100 ریال عمان (افراد مقیم و غیر مقیم)
5-تکمیل فرم های افتتاح حساب
6- مصوبه/ صورتجلسه هیئت مدیره جهت افتتاح حساب نزد بانک ملی (مسقط) با ذکر علت افتتاح حساببه همراه فهرست امضاداران مجاز
7-لیست مدیران/ سهامداران با ذکر درصد سهم
8-مدارک مربوط به فعالیت تجاری شرکت (کارت بازرگانی یا هر مدرک مربوطه دیگر)
9-مدارک شناسایی (گذرنامه، کارت ملی و ...) سهامداران/ افرادی که مجاز به استفاده از حساب شرکت هستند.
10- شرح/ لیست حساب های شرکت در داخل و خارج از ایران
11- معرفی نامه از بانکی در ایران که شرکت با آن بانک فعالیت بانکی دارد.
12- شرح مختصری در خصوص معرفی شرکت و فعالیت آن
13-آخرین صورت های مالی حسابرسی شده
14- مدارک شناسایی آدرس شرکت (اجاره نامه/ قبوض آب/ برق و...)
*کلیه مدارک شرکت با ترجمه رسمی (انگلیسی/ عربی) و با تایید وزارت امور خارجه ایران، سفارت عمان در ایران و پس از آن تایید وزارت خارجه عمان ارائه گردد.
15-جهت انتقال وجه از شعبه مسقط منشا و علت انتقال ارز در درخواست کتبی به شعبه اعلام گردد.
*در خصوص تایید وزارت خارجه عمان، چنانچه متقاضی دسترسی نداشته باشد، امکان انجام از طریق شعبه به هزینه متقاضی وجود دارد.
* طبق مقررات محلی تمامی مدارک دریافتی به شرح فوق، پس از بررسی، جهت اختصاص کد مخصوص مشتری غیر-مقیم به بانک مرکزی عمان ارائه می گردد.
اطلاعات تماس:
دایره بررسی صورت های مالی (تلفن : 23583417-021)