نکاتی جهت افزایش ضریب امنیتی خدمات اینترنتی

شنبه 2 دی 1402
 ضریب امنیتی

 ضریب امنیتی هوشیار باشید، ارسال پیامک های فریب دهنده با مضمون "... مبلغ را به این شماره کارت ارسال کن" یکی از شگردهای افراد سودجو برای کلاهبرداری از شما می باشد.

 ضریب امنیتی هوشیار باشید، اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبارسنجی (cvv2) ، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

 ضریب امنیتی برای انتقال وجه به حساب  و کارت شما توسط دیگران، لازم نیست پای دستگاه خودپرداز حضور پیدا کنید.

 ضریب امنیتی به پیامک هایی که از سوی منابع ناشناس یا غیر معتبر دریافت می شود، اعتماد نکنید.

 ضریب امنیتی فریب آگهی های تبلیغاتی که از شما درخواست پرداخت وجه دارند، نخورید.

 ضریب امنیتی از رمزهای ساده استفاده نکنید. رمزهای خود را ترجیحاً به صورت ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد و علامتها انتخاب نمایید.توصیه می شود: از انتخاب شماره شناسنامه، کد ملی و تاریخ تولد خود و یا خانواده ، پلاک خانه و شماره تلفن خودداری نمایید.

 ضریب امنیتی رمز خود را جایی یادداشت نکنید و در صورت یادداشت نمودن آن را در جیب یا کیف پول به همراه کارت قرار ندهید.

 ضریب امنیتی رمزهای عبور خود را به صورت دوره ای تغییر دهید.

 ضریب امنیتی رمز خود را در اختیار سایر افراد قرار ندهید.

 ضریب امنیتی اطلاعات حساس از جمله رمز خود را از طریق تلفن برای دیگران بازگو نکنید.

 ضریب امنیتی در صورت فاش شدن رمز خود، در کوتاهترین زمان ممکن آن را عوض نمایید.

 ضریب امنیتی کارت و رمز خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهید . بعضاً افراد سود جو به بهانه کمک کردن و راهنمایی ضمن اخذ کارت و رمز شما پس از انجام عملیات کارت شما را با کارت دیگری (سرقتی ، مفقودی ، باطله و...) معاوضه نموده و حساب شما را مورد سوء استفاده قرار می دهند.

 ضریب امنیتیایمیلهای دریافتی از منابع ناشناس را باز نکنید. به لینکهای ارائه شده در ایمیلها اعتماد نکنید، به عنوان نمونه بانکها و موسسات اعتباری هیچ گاه از طریق نامه های الکترونیکی اطلاعات محرمانه شما را درخواست نمی کنند. بنابراین هرگاه در صندوق پستی خود نامه هایی از این دست را مشاهده کردید به سرعت آن را حذف کنید. از داده های حساس خود نسخه پشتیبان تهیه نموده و در جایی امن نگهداری کنید.

 ضریب امنیتی در صورت انجام انتقال وجه و عملیات اینترنتی برروی حساب خود در مرورگرهای اینترنت گزینه ی به خاطرسپردن رمز را انتخاب نکنید. این گزینه با نام کلی Remember Password  شناخته می شود، از این قابلیت استفاده نکنید.

 ضریب امنیتی برای ارسال اطلاعات حساس خود از پست الکترونیکی استفاده ننمایید.

 ضریب امنیتی همواره سعی کنید برای ورود رمز خود از امکان Virtual Keyboard بجای کیبورد فیزیکی کامپیوتر استفاده کنید. این امکان در سیستم عامل ویندوز و همچنین در برخی از سایتهای پرداخت آنلاین وجود دارد.

 ضریب امنیتی شناسه عبور و رمز خود را بر روی کامپیوترهای خارج از اختیار وکنترل خود وارد نکنید.

 ضریب امنیتی هنگام ورود به وب سایتها به ویژه وب سایتهایی که در آن اطلاعات محرمانه وارد می گردند، آدرس سایت مورد بازدید را در کادر نوار آدرس کنترل نمایید. بسیاری از کلاهبردارهای اینترنتی بواسطه استفاده از سایتهای جعلی و مشابه، جهت دریافت اطلاعات حساس کابران رخ می دهد.

 ضریب امنیتی در صفحاتی که سایت مورد بازدید از شما درخواست ورود شماره کارت، رمز کارت، رمز دوم و CVV2 می نماید، حتماً مطمئن شوید که از پروتکل SSL استفاده شده است. بدین منظور آدرس صفحه می بایست با عبارت https  بجای http  آغاز گردد.

 ضریب امنیتی همواره از نرم افزارهای آنتی ویروس معتبر و بروزشده استفاده نمایید.

 ضریب امنیتی سیستم عامل کامپیوتر خود را همواره بروزرسانی کرده و آخرین وصله های امنیتی را دریافت نمایید.

 ضریب امنیتی در صورتی که احتمال وجود برنامه های مخرب را بر روی کامپیوتر خود می دهید از انجام هرگونه تراکنش مالی آنلاین خودداری نمایید.

 ضریب امنیتی پس از انجام کار مورد نیاز در وب سایتهایی که نیاز به رمز ورود دارند، به طور کامل Log out کنید.

 ضریب امنیتی به مطالب نوشته شده در پنجره هایی که اتوماتیک نمایش داده می شوند توجه نموده و بلافاصله بر روی Ok  یا Yes کلیک نکنید. بسیاری از برنامه های مخرب به همین شیوه بر روی کامپیوترها نصب می گردند.

 ضریب امنیتی راههای مسدودی ملی کارت :سامانه بام، همراه بانک، اپلیکیشن بله، تلفنبانک(09622)، تلفن واحد ارتباط مردمی(64140)، خودپرداز و مراجعه حضوری به شعبه

 ضریب امنیتی هشدار بانک ملی ایران نسبت به بدافزار جدید و عدم دانلود از سایت های غیرمعتبر:- نرم افزارهای موبایل بانک را صرفا از سایت بانک ملی ایران دریافت و نصب نمایند و کلیک بر روی لینک های ناشناس خودداری کنند.- در هنگام مراجعه به وب سایت بانک ملی ایران از صحیح بودن عبارت bmi.ir و علامت قفل در کنار آدرس اطمینان حاصل شود.- از وارد کردن اطلاعات بانکی خود در سایت های ناشناس و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی، هویتی، اطلاعات حساب و رمزهای یکبار مصرف با دیگران خودداری کنند.


تعداد بازدید: 412402


تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بانک ملی ایران محفوظ می باشد.
Bank Melli Iran - Copyright © 2023 rss mail