پرسش هاي متداول

1) در صورت مفقود شدن يا به سرقت رفتن ملي کارت جه اقداماتي بايد انجام شود؟

2) نحوه تخصيص رمز دوم به ملي کارت چگونه است؟

3) چنانچه هنگام برداشت وجه از طريق دستگاه خودپرداز وجه از حساب کسر و پول به مشتري پرداخت نشود چه اقدامي براي دريافت وجه لازم است؟

4) کد CVV2 و کاربرد آن چيست؟

5) آيا با يک ملي کارت مي‌توان از کليه حسابهاي متمرکز استفاده نمود؟

6) در صورت فراموش کردن رمز اصلي ملي کارت چه اقدامي بايد صورت گيرد؟

7) در صورت عدم واريز وجه هنگام استفاده از كارتهاي بانك ملي از طريق خودپرداز - اينترنت و يا pos چه اقدامي بايد انجام داد؟

8) سقف انتقال وجه کارت به کارت در سایت بانک ملی چقدر است؟

9) نحوه انتقال کارت به کارت در سایت چگونه است؟

10) اگر در خرید اینترنتی از سایت بانک ملی، وجه مربوطه از حساب مشتری کسر شود، اما تراکنش ناموفق انجام گردد، مشتری چه اقدامی باید انجام دهد؟

11) آیا در خرید اینترنتی از درگاههای بانک ملی یا سایر بانکها از حساب مشتری کارمزد کم می شود؟

12) آیا یک ملی کارت می تواند به چند حساب متصل شود؟

13) هزینه دریافت ملی کارت چقدر است؟

14) در صورتی که رمز اول ملی کارت به علت ورود اشتباه غیرفعال شود، آیا باید به همان شعبه اصلی مراجعه گردد؟

15) اگر کارتی که به علت مفقودی مسدود گردیده، پیدا شود، جهت فعال کردن مجدد آن چه اقدامی باید انجام داد؟

16) چرا پس از اینکه مشتری کارت مفقودی را مسدود نمود، در هنگام استفاده از تلفن بانک جهت اطلاع از موجودی کارت با پیغام خطا مواجه می شود؟

17) اگر کد 2 cvv پاک شود یا ناخوانا باشد چه باید کرد؟

18) اگر کسی رمز اول ملی کارت را فراموش کند چه باید بکند؟

19) نحوه تخصيص رمز دوم ملي کارت چگونه است؟

20) چنانچه هنگام برداشت وجه از طريق دستگاه خودپرداز وجه از حساب کسر و پول به مشتري پرداخت نشود چه اقدامي براي دريافت وجه لازم است؟

21) آيا با يک ملي کارت مي‌توان از کليه حسابهاي متمرکز استفاده نمود؟

22) شماره مشتري چيست و نحوه بدست آوردن آن چگونه است؟

23) چگونه در سيستم تحويلداري رمز بن كارت درخواست دهيم؟

24) نحوه فعال سازی پیوند کارت چگونه است ؟

25) کارت هواداری ورزشی چه خدماتی ارائه می دهد ؟

26) چگونه می توان کارت هواداری ورزشی درخواست کرد؟

27) شعبه باید چه اقدامی برای مشتری متقاضی کارت هواداری ورزشی انجام دهد ؟

28) آیا جهت صدور کارت هواداری ورزشی کارمزد اخذ می گردد؟

29) مراحل عضويت در كانون هواداران باشگاه و دريافت كارت هواداری ورزشی به چه صورت است؟

30) آیا کارت هواداری ورزشی که مشتری دریافت می کند فعال است ؟

31) امکان سوءاستفاده از کارت عابر بانک چگونه است ؟

32) در مورد کارتهایی که تاریخ صدور بر روی آنها درج شده است، چگونه می توان از تاریخ انقضای آنها مطلع شد؟

33) آیا انتقال کارت به کارت کارمزد دارد؟

34) مراحل اداري براي اخذ مجدد كارت و رمز پس از مفقود شدن انواع كارت‌هاي اعتباري اعم از بن‌كارت و سفركارت و ملي‌كارت و فراموشي رمز مربوطه چگونه است؟

35) در صورت مفقود شدن يا به سرقت رفتن ملي کارت جه اقداماتي بايد انجام شود؟

36) آیا امکان انتقال وجه به کارت های هدیه وجود دارد؟

37) چرا انتقال کارت به کارت در اواخر ماه و در زمانی که یارانه ها به حساب واریز می شود، به مشکل برمی خورد؟

38) انواع کارت های بانک ملی کدامند؟

39) ملی کارت ارزی چیست؟ برای چه کشورهایی صادر می شود؟

40) استفاده از ملی کارت ارزی چگونه است؟

41) در شعبی که دستگاه صدور آنی کارت ندارند، نحوه دریافت ملی کارت جدید چگونه است؟

42) مشتری چگونه می تواند نام شعب دارنده دستگاه صدور آنی کارت نزدیک به محل سکونت خود را بیابد؟

43) آیا افراد نابینا می توانند از خدمات ملی کارت استفاده نمایند؟

44) آیا می توان به جای صاحب حساب، فرد دیگری جهت درخواست ملی کارت جدید به شعبه مراجعه کند؟

45) آیا صدور کارتهای مغناطیسی در سیستم بانک ملی، فقط برای اشخاص حقیقی واجد شرایط (بالای ۱۵ سال) امکان پذیر است؟

46) مدت اعتبار ملی کارت چند سال است؟

47) برای خرید اینترنتی به چه اطلاعاتی نیاز است؟

48) اگر بن کارت یا سفرکارت گم شد، پس از مسدود کردن توسط call center ، چگونه می توان درخواست کارت جدید نمود؟

49) چرا رمز دوم کارت کار نمی کند؟

50) تغییر رمز هدیه کارت چگونه امکان پذیر است؟


1) در صورت مفقود شدن يا به سرقت رفتن ملي کارت جه اقداماتي بايد انجام شود؟

چنانچه در ساعات اداري باشد بايد به نزديک‌ترين شعبه بانک ملي مراجعه و درخواست ابطال کارت قبلي و صدور کارت جديد نمود و در ساعات غير اداري مي‌توان از طريق تلفن 64140-021 موضوع را گزارش و کارت را مسدود نمود. همچنين از طريق تلفنبانک (درصورت داشتن رمز دوم) اين امر ميسر مي‌باشد.




2) نحوه تخصيص رمز دوم به ملي کارت چگونه است؟

دارنده کارت بايد به يکي از خودپردازهاي بانک ملي مراجعه و با انتخاب منوي عمليات رمز و سپس گزينه تخصيص رمز دوم يک عدد بين پنج تا 12 رقم انتخاب نمايد.




3) چنانچه هنگام برداشت وجه از طريق دستگاه خودپرداز وجه از حساب کسر و پول به مشتري پرداخت نشود چه اقدامي براي دريافت وجه لازم است؟

معمولاً وجه مزبور ظرف مدت 24 ساعت به حساب برگشت داده‌مي‌شود در غير اينصورت با گرفتن صورتحساب و ارجاع آن به شعبه مربوطه ضمن پر کردن فرم و انجام مکاتبات لازم با مراکز ذيربط وجه مربوطه به حساب واريز خواهد گرديد.




4) کد CVV2 و کاربرد آن چيست؟

کد CVV2 يک عدد چهاررقمي است که پشت ملي کارت ثبت شده است و جهت خريد اينترنتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.




5) آيا با يک ملي کارت مي‌توان از کليه حسابهاي متمرکز استفاده نمود؟

کليه حسابهائي که با يک شماره مشتري افتتاح شده باشند را مي‌توان به يک کارت مرتبط نمود.




6) در صورت فراموش کردن رمز اصلي ملي کارت چه اقدامي بايد صورت گيرد؟

براي درخواست رمز جديد با داشتن کارت شناسائي معتبر بايد به يکي از شعب سيبايي بانک ملي در سراسر کشور مراجعه گردد.




7) در صورت عدم واريز وجه هنگام استفاده از كارتهاي بانك ملي از طريق خودپرداز - اينترنت و يا pos چه اقدامي بايد انجام داد؟

دارندگان كارتهاي بانكي اگر به كارتها و حسابهاي ساير بانكها انتقال وجهي انجام دهند و وجه مربوطه به هر دليل به حساب مقصد واريز نشود مي توانند از طريق تماس با شماره تلفنهاي 33112177-33924534-33924617-33924690-33924717-33952392-33955056-33955851-33957974-33953885 با پيش شماره 021 مغايرت مربوطه را پيگيري نمايند . در صورتيكه اين مغايرت در بخش پايا رخ داده باشد (‌انتقال وجه از حساب بانك ملي به حساب ساير بانكها با مبالغ كمتر از000ر000ر150 ريال ) براي پيگيري بايد با شماره هاي 33114145-33922584و 33953689 با پيش شماره 021 تماس بگيريد.




8) سقف انتقال وجه کارت به کارت در سایت بانک ملی چقدر است؟

انتقال وجه از ملی کارت به ملی کارت (درون بانکی) : حداکثر یکصد میلیون ریال انتقال وجه از ملی کارت به کارت سایر بانکها (شتابی) : حداکثر سی میلیون ریال




9) نحوه انتقال کارت به کارت در سایت چگونه است؟

با مراجعه به لينك https://epayment.bmi.ir/BatchMoneyTransfer و انجام مراحل ذيل انتقال كارت به كارت انجام پذير است: الف- ورود اطلاعات كارت مبدأ شامل شماره كارت، رمز دوم، كد امنيتي CVV2 تاريخ انقضاي كارت و آدرس ايميل( اختياري) ب- ورود شماره كارت مقصد ج- ورود مبلغ قابل انتقال و سپس زدن دكمه «اضافه كردن كارت» د- وارد كردن متن تصوير Captcha در باكس مقابل آن و سپس زدن دكمه بررسي اطلاعات




10) اگر در خرید اینترنتی از سایت بانک ملی، وجه مربوطه از حساب مشتری کسر شود، اما تراکنش ناموفق انجام گردد، مشتری چه اقدامی باید انجام دهد؟

اينگونه مغايرت ها بطور سيستمي تا حداكثر 72 ساعت بعد از تراكنش، رفع مي گردد. در صورت عدم رفع مغايرت بصورت سيستمي ، مشتري مي تواند تلفني و يا حضوري با دايره رفع مغايرت شتابي در اداره پاياپاي مراجعه و درخواست رفع مغايرت نمايد.




11) آیا در خرید اینترنتی از درگاههای بانک ملی یا سایر بانکها از حساب مشتری کارمزد کم می شود؟

در حال حاضر در خرید هاي اینترنتی از درگاه های بانک ملی، هيچگونه كارمزدي از حساب مشتري كسر نمي گردد.




12) آیا یک ملی کارت می تواند به چند حساب متصل شود؟

بله- ولی توجه شود که تنها یکی از آنها به عنوان حساب اصلی معرفی می شود و در صورت انتقال وجه کارت به کارت، مبلغ مربوطه به آن حساب که حساب اصلی است، واریز می گردد.




13) هزینه دریافت ملی کارت چقدر است؟

23000 ریال بابت صدور کارت و مبلغ 7500 ریال هزینه ارتباط کارت با حساب




14) در صورتی که رمز اول ملی کارت به علت ورود اشتباه غیرفعال شود، آیا باید به همان شعبه اصلی مراجعه گردد؟

خیر - جهت فعال کردن آن به هر یک از شعب بانک ملی می توان مراجعه کرد.




15) اگر کارتی که به علت مفقودی مسدود گردیده، پیدا شود، جهت فعال کردن مجدد آن چه اقدامی باید انجام داد؟

برای رفع انسداد و فعال شدن مجدد کارت باید به یکی از شعب مراجعه کند.




16) چرا پس از اینکه مشتری کارت مفقودی را مسدود نمود، در هنگام استفاده از تلفن بانک جهت اطلاع از موجودی کارت با پیغام خطا مواجه می شود؟

زیرا شماره کارت مشتری مسدود شده و درسیستم تلفن بانک نمی تواند از طریق شماره کارت و رمز دوم از موجودی خود مطلع شود، به عبارت دیگر باید با استفاده از شماره حساب و رمز حساب خود اقدام کند.




17) اگر کد 2 cvv پاک شود یا ناخوانا باشد چه باید کرد؟

مشتری باید به یکی از شعب مراجعه و درخواست کد 2 cvv بنماید. شعبه نیز طی نامه کتبی مشخصات کارت مشتری را اعلام کرده و از قسمت گروه کارت شرکت سداد درخواست کد مربوطه را می نماید. مشتری می تواند بعد از ارسال نامه به سداد، درهمان روز تلفنی با گروه کارت تماس گرفته و شماره را اخذ نماید.




18) اگر کسی رمز اول ملی کارت را فراموش کند چه باید بکند؟

با در درست اصل کارت شناسایی و شماره حساب به نزدیک ترین شعبه مراجعه و فرم درخواست رمز تکمیل کند تا شعبه برای کارت وی، از انفورماتیک رمز جدید درخواست نموده و پس از دریافت رمز جدید، آن را فعال کند.




19) نحوه تخصيص رمز دوم ملي کارت چگونه است؟

دارنده کارت بايد به يکي از خودپردازهاي بانک ملي مراجعه و با انتخاب منوي عمليات رمز و سپس گزينه تخصيص یا تغییر رمز دوم يک عدد بين 5 تا 12 رقم انتخاب نمايد.




20) چنانچه هنگام برداشت وجه از طريق دستگاه خودپرداز وجه از حساب کسر و پول به مشتري پرداخت نشود چه اقدامي براي دريافت وجه لازم است؟

معمولاً وجه مزبور ظرف مدت 24 ساعت به حساب برگشت داده ‌مي‌شود. در غير اينصورت با گرفتن صورتحساب و ارجاع آن به شعبه مربوطه ضمن پر کردن فرم و انجام مکاتبات لازم با مراکز ذيربط وجه مربوطه به حساب واريز خواهد گرديد.




21) آيا با يک ملي کارت مي‌توان از کليه حسابهاي متمرکز استفاده نمود؟

برای حسابهائي که با يک شماره مشتري افتتاح شده باشند، مي‌توان ارتباط کارت به حساب را ایجاد نمود. ضمناً استفاده از حسابهای غیرترجیحی کارت فقط از خودپرداز بانک ملی میسر میباشد.




22) شماره مشتري چيست و نحوه بدست آوردن آن چگونه است؟

شماره مشتري شماره 10 رقمي است که در زمان افتتاح حسابهاي متمرکز به مشتري اختصاص مي‌يابد و می توان با مراجعه به شعب از شماره مشتري خود آگاهي يافت. همچنین در صورتی که در خدمات اینترنتی سایت بانک عضو باشد شماره مشتری حساب را در آن رویت نمود.




23) چگونه در سيستم تحويلداري رمز بن كارت درخواست دهيم؟

1) مراحل اقدام جهت ارسال درخواست رمز بن کارت از طریق سیستم تحویلداری شعب به شرح ذیل می باشد : 2) انتخاب گزینه 43e64 (در سیستم OS/2) و گزینه 4534 (در سیستم Linux) 3) ثبت کد ملی 4) نمایش شماره کارتهای ویژه مربوط به کد ملی درج شده 5) انتخاب شماره ردیف بن کارت مربوطه 6) انتخاب گزینه "قبول" 7) پس از اجرای فایل در Batch شبانه ، برگه رمز بن کارت درخواستی از طرف شرکت داده ورزی سداد چاپ و به شعبه متولی ارسال می گردد. نکات قابل توجه : الف : در درخواست رمز بن کارت جهت پرسنل ، بازنشسته و وظیفه بگیران استان تهران درصورتی که کد ملی افراد ثبت نشده باشد ، اطلاعات کامل (شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، کد استخدامی و شماره بن کارت) از طریق ادارات مربوطه به این اداره کل ارسال گردد . ب : در درخواست رمز بن کارت جهت پرسنل شاغل، بازنشسته و وظیفه بگیر در شهرستانها ، درصورتی که کد ملی افراد ثبت نشده باشد، اداره امور شعب مربوطه می باید نسبت به اصلاح اطلاعات مشتری از طریق ارسال فایل (با کد عملیات 6400) از سامانه بن کارت اقدام نماید. ج : در درخواست رمز بن کارت جهت سازمانهای متفرقه ، اصلاح اطلاعات مشتریان (کد عملیات 6400) می بایست از طریق مسئول بن کارت آن سازمان انجام پذیرد. حد اقل 72 ساعت بعد از اصلاح اطلاعات مشتریان در سامانه بن کارت ، امکان درخواست رمز مجدد برای آن کارت از طریق تلر (سیستم تحویلداری) شعب فعال خواهد گردید.




24) نحوه فعال سازی پیوند کارت چگونه است ؟

پيوند كارت به حساب دارنده كارت متصل نمي باشد و كليه شعب مي بايست به منظور فعال سازي پيوند كارت، در صورت مراجعه مشتري ( دارنده پيوند كارت)، ضمن احراز هويت وي، به شرح ذيل اقدام نمايند: 1) افتتاح حساب جهت دارنده كارت ( چنانچه دارنده كارت داراي حساب مي باشد نيازي به افتتاح حساب جديد نمي باشد). 2) كنترل حساب مورد نظر از طريق گزينه 43E91 جهت اطلاع از ارتباط حساب با كارت ديگر. 3) درصورتيكه حساب با كارت ديگري ارتباط داشته باشد از طريق گزينه 4365 قطع ارتباط گردد. 4) از طريق گزينه 4362 حساب به پيوند كارت مرتبط گردد. 5) از طريق گزينه 524 نسبت به تغيير رمز پيوند كارت ( با رمز پيش فرض 1111) اقدام گردد. 6) چنانچه در عمليات تغيير رمز، پيغام "كارت وارد شده معتبر نمي باشد" يا "بدلايل امنيتي پيام اجرا نمي گردد" ( كد 6056) مشاهده شد، شعب باید به منظور رفع نقص كارت، با شركت داده ورزي سداد- واحد صدور كارت (9و 88704858) تماس حاصل نمايند.




25) کارت هواداری ورزشی چه خدماتی ارائه می دهد ؟

1) خدمات عمومی : (کلیه خدمات عمومی این کارت مشابه ملی کارت و بشرح ذیل می باشد) - امکان خرید با استفاده از پایانه های فروش(Pos) - امکان دریافت وجه از طریق دستگاه های خودپرداز (ATM) - خرید اینترنتی از طریق سامانه های مبتنی بر کارت - پرداخت قبوض از طریق سامانه های مبتنی بر کارت - امکان پرداخت اقساط تسهیلات اعطایی از طریق سامانه های مبتنی بر کارت 2)خدمات اختصاصی: خرید از شبکه اختصاصی فروشگاهی طرف قرارداد و بهره مندی از تخفیف قابل ملاحظه خرید انواع مختلف بیمه نامه با تخفیف از بیمه های طرف قرارداد استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی استفاده از تخفیف در مراکز اقامتی شامل هتل، تورهای داخلی وخارجی از مراکز طرف قرارداد امكان تهيه بليط مسابقات ورزشي خصوصاً مسابقات فوتبال در آینده نزدیک




26) چگونه می توان کارت هواداری ورزشی درخواست کرد؟

1) مراجعه به شعبه- 2) عضویت در کانون




27) شعبه باید چه اقدامی برای مشتری متقاضی کارت هواداری ورزشی انجام دهد ؟

کلیه شعب وفق ضوابط و مقررات، پس از مراجعه مشتري و تكميل فرم افتتاح حساب اشخاص حقيقي (نمونه 2/528) و ارائه مدارک لازم برای احراز هویت، از طريق سيستم تحويلدار سيبا (teller) نسبت به تعریف مشتری و افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز یا سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت اقدام و پس از اطمینان از واریز حق عضویت از سوی مشتری بحساب باشگاه مربوطه، با استفاده از گزينه43E11 و انتخاب نوع کارت هواداری ورزشی از فهرست " نوع کارت" نسبت به ارسال درخواست صدور كارت هواداري ورزشي به سيستم مركزي، اقدام مي نمايند.




28) آیا جهت صدور کارت هواداری ورزشی کارمزد اخذ می گردد؟

حسب مصوبه مدیریت محترم بانک بابت صدور کارت هواداری ورزشی کارمزدی اخذ نمی گردد.




29) مراحل عضويت در كانون هواداران باشگاه و دريافت كارت هواداری ورزشی به چه صورت است؟

بمنظور ارائه درخواست عضويت، متقاضی می بایست مدارك مشروحه ذیل را به نشانی مندرج در وب سايت بانک ملی (منوی خدمات← گزینه الکترونیکی← گزینه کارت هواداری ورزشی) ارسال نماید. 1) فرم تكميل شده "درخواست کارت عضویت در کانون هواداری" (فرم مذكور از طریق وب سایت بانک ملی قابل دسترسی می باشد. بديهي است ارسال كارت هواداري ورزشي منوط به تكميل مدارك فوق الذکر و ارسال آنها توسط متقاضی به آدرس مندرج در سایت بانک می باشد. 2) تصوير فيش واریزی بابت حق عضویت [مبلغ و شماره حساب هر باشگاه، براساس مفاد قرارداد بانک با باشگاه ذیربط، جهت اطلاع درسایت بانک ملی (منوی خدمات←گزینه الکترونیکی← گزینه کارت هواداری ورزشی) درج خواهد شد.] 3) يك قطعه عكس 4×3 تمام رخ با زمينه سفيد 4) تصوير صفحه اول شناسنامه 5) تصوير متن و ظهر كارت ملي




30) آیا کارت هواداری ورزشی که مشتری دریافت می کند فعال است ؟

خیر- کارت هواداران ورزشی در زمان ارسال به نشانی متقاضی غیر فعال است، لذا می بایست همزمان با مراجعه مشتری به شعبه و تحویل رمز به مشارالیه، فعال گردد. كارت هواداري ورزشي پس از صدور از طریق شرکت طرف قرارداد به نشانی متقاضی و رمز مربوطه به شعبه درخواست کننده ارسال خواهد شد و متقاضی پس از دریافت کارت مذکور می بایست بمنظور دریافت رمز مربوطه به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه نماید.




31) امکان سوءاستفاده از کارت عابر بانک چگونه است ؟

اگر کسی شماره 16رقمی روی کارت + رمز دوم کارت + کد 2 cvv + تاریخ انقضاء کارت شخص دیگری را داشته باشد می تواند از موجودی حساب به راحتی برداشت کند. در این حالت باید به پلیس فتا مراجعه کرد .




32) در مورد کارتهایی که تاریخ صدور بر روی آنها درج شده است، چگونه می توان از تاریخ انقضای آنها مطلع شد؟

به تاریخ صدور 5 سال اضافه می کنیم، تاریخ انقضای کارت بدست می آید. به عبارت دیگر ماه صدور تغییر نمی کند و تنها 5 سال به رقم سال صدور اضافه می شود.




33) آیا انتقال کارت به کارت کارمزد دارد؟

ملی به ملی کارمزد ندارد. اما کارت به کارت از ملی به سایر بانکها یا از دستگاه سایر بانکها به ملی برای انتقال وجه تا ده میلیون ريال مبلغ 5000 ریال کارمزد دارد که برای مبالغ بالاتر، به ازای هر ده میلیون ريال مبلغ 2000 ریال کارمزد اضافه می شود.




34) مراحل اداري براي اخذ مجدد كارت و رمز پس از مفقود شدن انواع كارت‌هاي اعتباري اعم از بن‌كارت و سفركارت و ملي‌كارت و فراموشي رمز مربوطه چگونه است؟

در صورت سرقت يا مفقودي كارت اعلام مشخصات شخصي و شماره كارت به شماره تلفن 64140 براي مسدودي كارت و جلوگيري ازسوء استفاده احتمالي ارائه درخواست براي صدور كارت يا رمز المثني از طريق شعب، همچنين اداره كل سرمايه انساني (دايره بازنشستگي) يا اداره كل انفورماتيك و خدمات نوين.




35) در صورت مفقود شدن يا به سرقت رفتن ملي کارت جه اقداماتي بايد انجام شود؟

چنانچه در ساعات اداري باشد بايد به نزديک‌ترين شعبه بانک ملي مراجعه و درخواست ابطال کارت قبلي و صدور کارت جديد نمود و در ساعات غير اداري مي‌توان از طريق تلفن 64140-021 موضوع را گزارش و کارت را مسدود نمود. همچنين از طريق تلفن بانک (درصورت داشتن رمز دوم) اين امر ميسر مي‌باشد.




36) آیا امکان انتقال وجه به کارت های هدیه وجود دارد؟

خیر. امکان انجام انتقال وجه و شارژ مجدد هدیه کارت وجود ندارد.




37) چرا انتقال کارت به کارت در اواخر ماه و در زمانی که یارانه ها به حساب واریز می شود، به مشکل برمی خورد؟

زیرا بسیاری از بانکها سوئیچ کارت خود را غیرفعال می کنند. برای رفع مشکل، مشتری باید با پشتیبانی تلفن 83386 و یا مرکز شتاب بانک مربوطه تماس بگیرد.




38) انواع کارت های بانک ملی کدامند؟

پیش شماره 60379910 الی 18 : ملی کارت معمولی پیش شماره 26- 60379925 : بن کارت- سفر کارت پیش شماره 60379960 : کارت اعتباری پیش شماره 60379936 : کارت هدیه غیرقابل برداشت از طریق خودپرداز- فقط خرید پیش شماره 60379937 : کارت هدیه قابل برداشت از طریق خودپرداز کارتهای هدیه که با شماره 60379937 شروع می شوند با مبالغ متغیر بوده و امکان برداشت نقدی از این کارتها از طریق دستگاه ATM وجود دارد.




39) ملی کارت ارزی چیست؟ برای چه کشورهایی صادر می شود؟

ملي كارت ارزي با هدف تسهيل در جابجايي ارز توسط مسافران و تجار معتبر عازم به كشورهاي حوزه خليج فارس (امارات متحده عربي ـ قطر ـ بحرين ـ كويت و عربستان سعودي)، علي الخصوص زائران بيت الله الحرام بدون هيچگونه كارمزد و هزينه اي صادر مي گردد.




40) استفاده از ملی کارت ارزی چگونه است؟

نوع ارز حساب مرتبط با ملی کارت ارزی درهم امارات می باشد، اما دارندگان این نوع کارت می توانند از کشورهای ذکر شده در پرسش قبل، از طریق ATM ارز محلی بگیرند. با ملی کارت ارزی از خودپردازهای کشورهای فوق که البته به ارز همان کشور است می توان پول برداشت کرد که سقف برداشت آن در روز 300 دلار ارز محلی و در سال 3000 دلار می باشد.




41) در شعبی که دستگاه صدور آنی کارت ندارند، نحوه دریافت ملی کارت جدید چگونه است؟

شعبه درخواست مشتری را به اداره کل انفورماتیک واحد صدور کارت ارسال می نماید که معمولاً یک هفته الی دو هفته طول می کشد تا کارت جدید صادر و به شعبه تحویل داده شود.




42) مشتری چگونه می تواند نام شعب دارنده دستگاه صدور آنی کارت نزدیک به محل سکونت خود را بیابد؟

از طریق تماس با شماره 64140-021 می توان این اطلاعات را به دست آورد.




43) آیا افراد نابینا می توانند از خدمات ملی کارت استفاده نمایند؟

بله- باید همانند شرایط افتتاح حساب نابینایان شخص معتمدی را همراه داشته باشند.




44) آیا می توان به جای صاحب حساب، فرد دیگری جهت درخواست ملی کارت جدید به شعبه مراجعه کند؟

به شرطی که وکالتنامه داشته باشد و عیناً عبارت اخذ کارت جدید برای آن شماره حساب قید شده باشد.




45) آیا صدور کارتهای مغناطیسی در سیستم بانک ملی، فقط برای اشخاص حقیقی واجد شرایط (بالای ۱۵ سال) امکان پذیر است؟

خیر، برای حسابهای مشترک نیز صادر می شود. اما به حساب حقوقی کارت مجازی تعلق می گیرد که امکان انتقال وجه را از کارتهای شتابی به این حساب فراهم می کند.




46) مدت اعتبار ملی کارت چند سال است؟

5 سال




47) برای خرید اینترنتی به چه اطلاعاتی نیاز است؟

شماره 16 رقمی کارت - کد 2 cvv - تاریخ انقضا کارت - رمز دوم




48) اگر بن کارت یا سفرکارت گم شد، پس از مسدود کردن توسط call center ، چگونه می توان درخواست کارت جدید نمود؟

باید از طریق اداره کارگزینی یا اداره امور شعب خود به انفورماتیک درخواست داده شود تا کارت جدید صادر گردد.




49) چرا رمز دوم کارت کار نمی کند؟

ممکن است 3 بار به طور مکرر در سیستم رمز اشتباه وارد شده باشد و یا رمز تعریف شده تکراری باشد.




50) تغییر رمز هدیه کارت چگونه امکان پذیر است؟

از طریق خودپرداز یا از طریق pin pad شعبه



BMIQRCode
تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بانک ملی ایران محفوظ می باشد.
Bank Melli Iran - Copyright © 2017RSSEMailAparat Channel