انواع پایانه های بانک ملی ایران

شنبه 24 بهمن 1394


POS Printer  : این کارتخوان ها مخصوص سازمان هایی است که نیاز به چاپ فیش خاص دارند. در این حالت امکان چاپ اطلاعات رسید تراکنش بر روی برگة موردنظر (مانند فیشهای واریزی شعبه) توسط POS Printer وجود دارد و این رسید ماندگاری بسیار بالاتری نیز نسبت به رسید POS های معمولی دارد.)


پایانه های چند پذیرنده یا چند حسابی: در این پایانه ها امکان انتخاب حساب موردنظر (حداکثر 8 حساب) جهت واریز وجه تراکنش وجود دارد و یک دستگاه POS با 8 حساب مرتبط می گردد.


PC POS   (خاص سازمان ها ):

باتوجه به نیاز بعضی از ادارات و سازمانها ، بانک ملی ایران تصمیم به گسترش سیستم POS و اتصال دستگاه پایانه فروش به سیستم    PC ‌(رایانه) نموده است که در حال حاضر این پروژه جهت سازمان امور مالیاتی ، سازمان تامین اجتماعی ، ادارات ثبت اسناد کشور انجام پذیرفته است . از  ویژگی های این پایانه ها اتصال کارتخوان به رایانه و عدم نیاز به ورود مبلغ از روی دستگاه pos می باشد. در اینگونه کارتخوان ها کلیه اطلاعات اعم از مبلغ، شناسه واریز، پیامهای خطا و .. از طریق رایانه قابل مشاهده بوده و امکان مدیریت بهتر وجوه دریافتی به پذیرنده داده می شود.

کارتخوان های بارکدخوان:  این دستگاه ها دارای سیستم بارکد خوان بوده و امکان تسریع و دقت در ورود اطلاعات قبوض و یا دیگر اطلاعات را فراهم می نماید. به زودی امکان استفاده از این پایانه ها برای خریدهای جدول نیاز به کارت استفاده خواهد شد.

تقسیم بندی POS بر اساس نوع ارتباط:

پایانه های بانک ملی ایران از نوع ارتباط با مرکز دیتا به سه دسته تقسیم شده و پذیرندگان براساس نیاز خود می توانند نوع آن را انتخاب کنند.

               Dial up Modem :

این دستگاهها که جزو رایج ترین نوع POS میباشند ، با استفاده از یک مودم داخلی و یک رشته خط تلفن با مرکز سوئیچ کارت ارتباط برقرار می نمایند .

  Lan Pos               :

مورد استفاده در مراکزی از قبیل فروشگاههای زنجیره ای که نیاز به نصب چند دستگاه باشد ، با اتصال کارت شبکه ( LAN ) موجود در دستگاهها به یک سوئیچ و در نهایت برقراری ارتباط با سیستم مرکزی انجام میشود .

               GPRS/GSM   Modem

          در مکانهاییکه امکان برقراری ارتباط از طریق خط تلفن میسر نمیباشد با استفاده از این نوع دستگاهها با نصب یکعدد سیم کارت در داخل دستگاه ، امکان اتصال به شبکه تلفن همراه و استفاده از سرویسهای GSMو GPRSوجود خواهد داشت . ارتباط از طریق GPRSبدلیل  استفاده از IP Address  و نحوه ارتباط از نظر سرعت انتقال اطلاعات ، امنیت و صرف جوئی در هزینه از سرویس GSM مناسبتر می باشد. GSMمناسبتر میباشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط دریافت پایانه های فروشگاهی بانک ملی ایران کلیک کنید


تعداد بازدید: 222922


تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بانک ملی ایران محفوظ می باشد.
Bank Melli Iran - Copyright © 2024 rss mail