کرونا به راحتی قابل پیشگیری است

دکتر مهری نیک بین متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری بیمارستان بانک ملی ایران با اشاره به بحران کرونا درباره راه های مقابله و پیشگیری از ابتلا به این بیماری نکاتی را عنوان کرد.

  • ۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۵:۰۱:۰۷
  • 7242

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران دکترنیک بین ضمن ارائه توضیحاتی درباره بیماری کرونا گفت : ویروس کرونا نوع جهش یافته ای از ویروس های خانواده خود است که برای نخستین بار در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین دیده شده ، این ویروس نوعی ویروس سرماخوردگی است؛ با این تفاوت که بدن انسان با آن آشنایی ندارد و به همین دلیل اپیدمی و آندمی شده است.
وی در ادامه سخنان خود این بیماری را قابل پیشگیری و کنترل دانست و افزود: راهکار اصلی برای عدم سرایت آن را رعایت اصول بهداشت شخصی، پرهیز از دست دادن و روبوسی، استفاده از ماسک ، پرهیز از شرکت در مهمانی ها و اجتماعات غیر ضروری و نیز رعایت فاصله حداقل یک متری با مبتلایان و افراد مشکوک به ابتلا خصوصا در بیمارستان ها و مراکز درمانی است.
دکتر نیک بین در پایان سخنان خود اظهار داشت با اینکه این ویروس قابلیت سرایت بالایی دارد اما درصد مرگ و میر آن بسیار کم است. بر اساس آمارها میزان مرگ و میر بیمارانی که به آنفولانزا مبتلا شده اند ۴ درصد است در حالی که در بیمارانِ ویروسِ کرونا این آمار به ۲ تا ۲٫۵ درصد می رسد.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: