تاریخ روز :
27/08/1403
وب سایت بانک ملی ایران
نام کاربري :
رمز عبور :
به سامانه رسيدگي به شكايات بانك ملي ايران خوش آمديد
شاکی گرامي
با سلام و ادب
سامانه الكترونيكي پاسخگويي به شكايات بانك ملي ايران كه در اجراي ماده 25 قانون ارتقاي نظام سلامت اداري و مقابله با فساد فعال گرديده ، فرايندي است كه به موجب آن شمامي توانيد شكايات خود را در آن ثبت نموده و معاونت بازرسي و بازرسي ادارات امور شعب تهران و استانهاي اين بانك مسئوليت پاسخگويي و رسيدگي به اين شكايات را به عهده دارند . رويه ثبت و پاسخگويي به شكايات در سامانه موصوف به گونه اي است كه شاکی با ورود به سامانه و ثبت شكايت خود را دريافت مي نمايد شكايت واصله توسط واحدهاي بازرسي مورد رسيدگي قرار گرفته و براساس زمان بندي تعيين شده نسبت به ارائه پاسخ در سامانه اقدام خواهد گرديد در صورت عدم پاسخگويي در مهلت معين ( 30 روز ) شاكي مي تواند از طريق همين سامانه موضوع را پيگيري نمايد .
چنانچه شما از نحوه ارائه خدمات در هريك از شعب ، ادارات امور و يا ادارات مركزي بانك در زمينه هاي نقض قوانين ، كوتاهي يا عدم انجام وظيفه ، اطاله رسيدگي ، عدم پاسخگويي يا ضعف در ارائه خدمات ، شكايتي داشته و شخصاَ ذينفع آن بوده و از بانك درخواست رسيدگي داشته باشيد، مي توانيد شكايت خود را با توجه به رعايت نكات زير و قبل از مراجعه به مراجع نظارتی برون سازمانی نظیر بانک مرکزی در سامانه رسيدگي به شكايات ثبت نموده تا وفق مقررات به آن رسيدگي و پاسخ لازم ارائه گردد.
پذیرش هرگونه شکوائیه از سوی معاونت نظارتی بانک مرکزی منوط به رسیدگی اولیه موضوع از سوی این بانک و ارائه جوابیه دریافتی به بانک مرکزی می باشد.
پيش از تنظيم و ارسال شكايت خود به نكات زير توجه فرمائيد .
* در صورتي كه قبلاَ شكايت خود را به روش ديگري ارسال نموده ايد و پرونده شمادر حال رسيدگي است ، از ارسال مجدد شكايت خودداري نماييد .
* به شكايت هايي كه قبلاَ به بازرسي بانك ارسال شده است و مجدداَ از اين طريق ارسال مي شود ، رسيدگي نخواهد شد .
* شكايت هايي كه داراي اطلاعات ناقص و يا نادرست بوده و يا مشخصات شاكي ناقص و يا هويت وي احراز نشود ، رسيدگي نخواهد شد .
* در صورتي كه از چند شعبه يا اداره در چند موضوع شكايت داريد ، براي هريك از شعب يا ادارات و براي هريك از موضوعات يك فرم شكايت جداگانه تنظيم و ارسال نمائيد .
* در صورتيكه جمعي از اشخاص حقيقي يا حقوقي و يا يك شخص حقوقي به ثبت شكايت در سامانه تمايل دارند بايد مشخصات يك فرد حقيقي به نمايندگي از اشخاص يا شركت ، در فرم شكايت درج شود ، در غيراينصورت به شكايت رسيدگي نمي شود .
* مسئوليت قانوني مطالب اظهارشده برعهده شاكي خواهد بود .
* تكميل اطلاعات براي فيلدهاي ستاره دار اجباري است .
* متن شكايت خود را حداكثر در 1500 كلمه معادل تقريبي 3 صفحه A4 تنظيم نمائيد .
* با توجه به محدوديت زماني در نظر گرفته شده براي ايجاد ارتباط با سرور در فضاي اينترنت به هنگام ورود اطلاعات ، شايسته است در ابتدا متن شكايت خود را خارج از اين سيستم تايپ نموده و به هنگام تكميل اطلاعات شكايت نامه خود ، آنرا در محل متن شكايت كپي نماييد .
روش تنظيم و ارسال شكايت
شكايت بايد متضمن هويت كامل ، نشاني ، كد ملي و كد پستي شاكي و همراه با دلايل باشد . پس از وارد كردن مشخصات شعبه يا اداره و متن شكايت خود و ديگر اطلاعات مورد نياز در سامانه ، توسط سيستم يك شماره پيگيري براي شما صادر مي شود كه به وسيله آن مي توانيد در همين سامانه پاسخ خود را دريافت نمائيد . در نگهداري و عدم افشاي اين شماره به ديگران دقت نماييد .
عملیات شاکی
تعداد کاربران فعال: 29
كليه حقوق اين سايت متعلق به شركت داده ورزي سداد مي باشد