مشارکت 114 میلیارد ریالی بانک ملی ایران در 39 طرح عام المنفعه

بانک ملی ایران رسالت خطیر مشارکت در امور اجتماعی و طرح‌های عام المنفعه را مسئولیت خویش دانسته و در طرح‌هایی نظیر مدرسه‌سازی، کمک به ساخت مسجد، نمازخانه، امام زاده، درمانگاه، مرکز نگهداری ایتام و کودکان بی سرپرست، تجهیز کتابخانه و آزادی زندانیان نیازمند محکوم به پرداخت دیه ناشی از جرایم غیرعمد با پرداخت بالغ بر 114 میلیارد ریال حضور موثر داشته است.

  • ۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 10657
هر ساله 5 درصد از 2 درصد از بودجه قرعه‌کشی جوایز حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران به مشارکت در طرح‌های عام‌المنفعه و رفع محرومیت‌ استان‌ها اختصاص می‌یابد.
بر این اساس 39 طرح به مبلغ بیش از 114 میلیارد ریال در هیأت مدیره بانک ملی ایران مصوب گردید که 17 طرح آن به سنت حسنه مدرسه سازی اختصاص پیدا کرد.
شایان ذکر است یک باب هنرستان 6 کلاسه دخترانه در بیرجند و 9 کلاسه در ایلام، یک باب مدرسه ابتدایی 5 کلاسه در بال رود زیلایی استان کهگیلویه و بویراحمد، یک باب مدرسه ابتدایی10 کلاسه در خرمشهر و 3 کلاسه در قوریشکاک و آداغان ماکو استان آذربایجان غربی و یک باب مدرسه راهنمایی 3 کلاسه در همان شهر و یک باب مدرسه راهنمایی 14 کلاسه در زابل استان سیستان و بلوچستان از جمله 7 طرح به بهره‌برداری رسیده بانک ملی ایران است.
همچنین از دیگر طرح‌های در دست احداث بانک ملی ایران می توان به یک باب مدرسه راهنمایی 9 کلاسه در سنندج و 6 کلاسه در برازجان دشتستان استان بوشهر، یک باب دبیرستان 6 کلاسه در بشاگرد استان هرمزگان، یک باب مدرسه ابتدایی 5 کلاسه در رابر استان کرمان و یک باب مدرسه در کبودرآهنگ استان همدان، یک باب مدرسه در حلقه سنگ بجنورد استان خراسان شمالی، یک باب مدرسه در قوچان استان خراسان رضوی، یک باب مدرسه در روستای زلزله‌‌زده جلناب ورزقان استان آذربایجان شرقی، یک باب مدرسه در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد و یک باب مدرسه در مناطق محروم استان سمنان اشاره کرد.
گفتنی است ساخت و احداث 100 باب نمازخانه در مناطق فاقد مسجد در محل طرح‌های احداث مسکن مهر و همچنین احداث یک باب مدرسه در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی در استان بوشهر جزو طرح‌های پیشنهادی بانک ملی ایران است که در مرحله اخذ مجوز بانک مرکزی قرار دارد.
بانک ملی ایران در بخش ‌آزادی زندانیان نیازمند محکوم به پرداخت دیه ناشی از جرایم غیرعمد نیز با اختصاص 10 میلیارد ریال زمینه‌ساز آزادی 103 نفر در 11 استان کشور طی سال‌های 90 و 91 شد.
همچنین بانک ملی ایران با پرداخت 20 میلیارد ریال، کل زندانیان نیازمند محکوم به پرداخت دیه ناشی از جرایم غیر عمد استان لرستان (64 نفر) و همچنین 14 نفر در شهرستان ورامین را در آستانه سال 1392 به آغوش خانواده‌های خود بازگرداند.
 
 
 
 
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: