رکورد کاهش مطالبات غیرجاری نظام بانکی در اختیار بانک ملی ایران

عملکرد بسیار موفق بانک ملی ایران در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری در سال 94 باعث شد نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات این بانک (NPL)در مدت مذکور به 6/8 درصد برسد که یک رکورد در سیستم بانکی کشور محسوب می‌شود.

  • ۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 10019
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات (NPL) یکی از شاخص‌های مهم بانکی است و درصد مطالبات غیرجاری از کل تسهیلات پرداخت شده را نشان می‌دهد که بر این اساس مطالبات غیرجاری در بانک ملی ایران نسبت به سایر بانک‌ها، بیشترین میزان کاهش را در پایان سال 94 نشان می‌دهد.
 برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای کاهش مطالبات، کنترل و پایش روزانه مطالبات، امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری بدهکاران، اجرای طرح‌های انگیزشی نظیر بخشودگی مانده جرایم تاخیر بر نرخ معامله، برگزاری جلسات همفکری مستمر با حضور مدیران ارشد بانک، دعوت حضوری از بدهکاران عمده و تسهیل شرایط بازپرداخت آنها، همکاری با مراجع نظارتی نظیر کمیسیون اصل 90 مجلس، دیوان محاسبات کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و … در جهت وصول مطالبات از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری بانک ملی ایران بوده است.
بانک ملی ایران در سال 95 نیز تلاش دارد ضمن جلوگیری از هرگونه افزایش مانده مطالبات نسبت به سال قبل، با همکاری مراجع اجرایی و قضایی میزان مطالبات غیرجاری خود را بیش از پیش کاهش دهد.
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: