اتفاقات هفت روز هفته بانک ملی ایران

در هفته ای که گذشت، جشنواره پیش بینی نتایج بازی های ایران در جام جهانی 2018 توسط بانک ملی ایران برپا بود و مخاطبان بانک در فضای مجازی شانس خود را برای برنده شدن یکی از 90 جایزه پنج میلیون ریالی امتحان کردند.

  • ۱۳۹۷/۰۳/۳۱ ۰۸:۵۳:۰۰
  • 5496


هنوز یک مرحله از جشنواره «پیش بینی کن، جایزه بگیر» بانک ملی ایران باقی است گرچه حجم زیادی از مخاطبان بانک ملی ایران در فضای مجازی، مشارکت در دو مرحله جشنواره پیش بینی نتایج بازی های ایران در جام جهانی 2018 را تجربه کردند، اما هنوز هم برای شرکت در یک مرحله دیگر این جشنواره فرصت هست.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، علاقه مندان به مسابقات جام جهانی فوتبال می توانند شانس خود را برای برنده شدن یکی از 90 جایزه پنج میلیون ریالی با شرکت در جشنواره «پیش بینی کن، جایزه بگیر» امتحان کنند.

پیش بینی نتیجه بازی بین تیم های ملی ایران و پرتغال که ساعت 22:30 روز دوشنبه 4 تیر ماه برگزار می شود، تا دقیقه 60 بازی ها امکان پذیر است.

برای شرکت در این جشنواره باید بعد از نصب پیام رسان «بله» به بازو (بات) پیش بینی جام جهانی به نشانی @worldcup18  مراجعه و بعد از ثبت مشخصات شخصی، پیش بینی مورد نظر از نتیجه بازی های ایران ثبت شود.

علاقه مندان همچنین می توانند عدد یک را به 20008012 ارسال کنند تا لینک دریافت «بله» و بازوی پیش بینی مسابقات را دریافت کنند.


کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در نظام اقتصادی دنیای امروز به یک اصل اساسی تبدیل شده و کمتر نهاد رسمی را می توان یافت که در آن واحد مستقلی به این منظور وجود نداشته باشد.

 بانک ملی ایران نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین بانک های منطقه که تعامل بسیار خوبی با بانک های خارجی دارد، خود را ملزم دانسته علاوه بر پایبندی به قوانین مبارزه با پولشویی، یک واحد مستقل ستادی به این منظور راه اندازی کرده و به طور ویژه موضوعات مرتبط با آن را پیگیری کند.

تدوین ضوابط، مقررات و دستورالعمل های مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم برای راهنمایی واحدهای بانک، صدور بالغ بر30 فقره نامه عمومی و ابلاغ آن به واحدها، ایجاد ساختار سازمانی معاونت مبارزه با تأمین مالی تروریسم، پاسخگویی مسئولانه توام با دقت، سرعت و با کیفیت به استعلام های مراجع نظارتی و ذیصلاح خارج از بانک (شورای عالی مبارزه با پولشویی، بانک مرکزی ج.ا.ا ،‌ قوه قضاییه و ... )‌ در امور مرتبط با  مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و راه اندازی واحد ردیابی مالی در اداره کل مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم برای رصد دقیق معاملات مشکوک و شناسایی رفتار مشکوک به پولشویی بخش کوچکی از اقدامات بانک ملی ایران در این زمینه است.

با توجه به وجود 15 همسایه دارای مرزهای آبی و خاکی با ایران، شناسایی مناطق پرخطر به لحاظ پولشویی به منظور تسهیل در ردیابی مجرمان و عملیات مالی مرتبط با آن و نیز تعیین مؤلفه های مناطق پرخطر به لحاظ پولشویی در سراسر کشور، توسط بانک ملی ایران انجام شده است.

در حال حاضر همه این موارد در  فرآیند کنترلی به منظور تعیین صحت عملیات واحدهای مستقر رعایت می شود.

با این حال بانک ملی ایران در کارگروه فنی پیاده سازی ضوابط اجرایی ارز همراه مسافر متشکله در ستاد قاچاق کالا و ارز کشور و کارگروه تخصصی ارزیابی ریسک ملی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در بخش بانکی کشور زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عضویت دارد و در جلسات آنها به طور مرتب مشارکت می کند.

تهیه و تدوین سیاست مبارزه با پولشویی (AML Policy) بانک ملی ایران و ارائه آن به کارگزاران و بارگذاری در شبکه جهانی سوئیفت و نیز بررسی قراردادهای تأمین مالی کوتاه مدت و بلند مدت ارزی (‌فاینانس و ریفاینانس)‌ از لحاظ تطابق با مقررات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در کنار به روزرسانی پرسشنامه مبارزه با پولشویی و تکمیل پرسشنامه استاندارد Wolfsburg Group بر اساس توصیه های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نیز در بانک ملی ایران اجرا شده است.

در بانک ملی ایران علاوه بر پیاده سازی این اقدامات، قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به همکاران مرتبط نیز آموزش داده می شود، به طوری که برای این کار دوره های تکمیلی و تخصصی طراحی شده و تا پایان سال 1396 تمامی کارکنان بانک، دوره آموزشی مقدماتی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را با موفقیت گذراندند.

راه اندازی سامانه گزارش واریز وجه نقد بیش از سقف مقرر CTR و اصلاح بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط با آن، راه اندازی سامانه وکالتنامه ها با همکاری سایر واحدهای بانک، ارتقای‌ سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری اداره کل مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم به منظور بهره برداری بیشتر، راه اندازی سامانه جامع تبادل اطلاعات مالی(Financial tracing unit)، راه اندازی دایره اطلاعات مالی(Financial Intelligence section)  به منظور نگهداری اطلاعات و آمار استفاده از آنها در موارد مختلف، راه اندازی سامانه «فیدا» برای اخذ کد فراگیر برای اتباع خارجی در واحدهای صف به منظور شناسایی دقیق اتباع بیگانه و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه و سرعت بخشیدن به امور جاری بانک و راه اندازی سامانه ضدپولشویی AML در اداره کل مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و ارسال گزارش ها و بررسی های انجام شده به مراجع نظارتی از تازه ترین اقدامات بانک ملی ایران در این زمینه است.

                                                                                                                        غلامرضا پناهی، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران

 


بانک کارگشایی به منظور ارایه خدمات مطلوب و رفع نیاز اقشار محروم و نیازمند جامعه 75 هزار و 504 فقره تسهیلات در دو ماه نخست سال جاری پرداخت کرده است.

 این تسهیلات در جهت تحقق محرومیت زدایی پرداخت شده و ارزش آن به بیش از 573 میلیارد ریال می رسد.

همچنین این بانک در مدت مذکور شش هزار و 240 فقره تسهیلات جعاله به ارزش بیش از 541 میلیارد ریال جهت رفع احتیاجات ضروری پرداخت کرده است.


بانک کارگشایی در سال گذشته نیز تعداد 565 هزار و 622 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از چهار هزار و 327 میلیارد و 768 میلیون ریال پرداخت کرده بود.

ارزش تسهیلات پرداختی جعاله این بانک در پایان سال 96 به بیش از سه هزار و 512 میلیارد و 305 میلیون ریال در 46 هزار و 167 فقره می رسد.

لازم به ذکر است، با تغییر حدود اختیارات معاملاتی سال جاری بانک کارگشایی، از این پس میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر 20 میلیون ریال طی یک قرارداد و در ازای ترهین 100 گرم طلا خواهد بود. تسهیلات جعاله نیز تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143 گرم طلا به مشتریان پرداخت می شود.

پیش از این میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر دو فقره سند 10 میلیون ریالی در ازای ترهین 72 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 185 گرم طلا بوده است.

باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال انجام خواهد شد.

بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که 91 سال قدمت دارد و با سه شعبه در تهران (کارگشایی مرکز، امیریه و امیر کبیر) و 46 واحد در سراسر کشور در ازای ترهین طلاآلات به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت رفع نیازهای ضروری متقاضیان اقدام می کند.

شعبه مرکزی این بانک در میدان محمدیه تهران قرار دارد.

 


پیام رسان «بله» امکان تازه ای برای کاربرانش فراهم کرده که بتوانند در کمترین زمان و کاملا با انتخاب خود نیت خیرخواهانه شان را عملیاتی کنند.

در این پیام رسان یک بازو (ربات) به نشانی @emdadbot طراحی شده که در آن کاربر می تواند به سادگی و فقط با چند کلیک، مقصد کار خیر خود را مشخص و وجه آن را به صورت آنلاین واریز کند.

کاربر ابتدا مقصد مورد نظر برای واریز وجه شامل پرداخت صدقه، اکرام ایتام در طرح محسنین، جشن رمضان، جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، نذر، قربانی، اطعام و افطاری به نیازمندان، کمک به معیشت نیازمندان، کمک به جهیزیه و ازدواج نیازمندان، کمک به درمان نیازمندان، کمک به ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان، کمک به اشتغال نیازمندان یا کمک به تحصیل نیازمندان را انتخاب می کند.

بازو سپس از کاربر می خواهد استان مورد نظر خود را تعیین کند. در این بخش کاربر می تواند یک استان به منظور صرف مبلغ واریزی را مشخص کرده و یا این موضوع را به سامانه واگذار کند. در ادامه این امکان وجود دارد که ترتیب زمانی واریز وجه به صورت فقط یک بار، روزانه، هفتگی یا ماهانه انتخاب شود.

مرحله نهایی تعیین مبلغ است. پس از اتمام این مراحل، یک پیام پرداخت وجه برای کاربر ارسال می شود که با کلیک بر روی آن، امکان برداشت وجه از حساب تعریف شده در پیام رسان «بله» وجود خواهد داشت.

کاربر می تواند این پیام پرداخت وجه را برای افراد مختلف نیز ارسال و دیگران را در کار خیر شریک کند.

 


بانک ملی ایران در راستای حمایت از بازار اشتغال در فروردین و اردیبهشت ماه امسال، تعداد سه هزار و 956 فقره تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های حمایتی پرداخت کرده است.

در مدت مذکور تعداد یک هزار و 838 فقره تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارزش 312 میلیارد و 323 میلیون ریال و بالغ بر 445 فقره تسهیلات خوداشتغالی سازمان بهزیستی به ارزش 72 میلیارد و 425 میلیون ریال توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

همچنین این بانک در راستای حمایت از مشاغل خانگی نیز  تعداد 142 فقره تسهیلات به ارزش نه میلیارد و 196 میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و 75 فقره تسهیلات به ارزش پنج میلیارد و 945 میلیون ریال به سازمان بهزیستی در این بخش پرداخت کرده است.

پرداخت 170 فقره تسهیلات خوداشتغالی بنیاد شهید به ارزش 33 میلیارد و 220 میلیون ریال و یک هزار و 283 فقره تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارزش 107 میلیارد و 605 میلیون ریال از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در راستای حمایت از بازار اشتغال بوده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز تعداد 76 هزار و 373 فقره تسهیلات قرض الحسنه با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های حمایتی در بخش های خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

 


بانک ملی ایران در راستای حمایت از زیرساخت های بهداشت و درمان کشور، دو دستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اهدا کرد.

حمید دهباشی رییس اداره امور شعب استان خراسان جنوبی بانک در مراسم اهدای دو دستگاه آمبولانس مذکورگفت: بانک ملی ایران بانکی برآمده از دل تاریخ کشور بوده که درگذر زمان به شکوفایی رسیده است. این بانک همواره جایگاه کلیدی در توسعه زیرساخت ها، عمران و آبادی، فعالیت های اقتصادی و تولیدی کشور داشته و به عنوان بازوی اقتصادی دولت همواره ایفای نقش کرده است.

وی تصریح کرد: بانک ملی ایران در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و رسالت خویش که ارائه خدمت به آحاد جامعه در اقصی نقاط کشور است، همواره در طرح های عام المنفعه بسیاری مانند آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، احداث مراکز نگهداری ایتام و کودکان بی سرپرست و معلولین ذهنی، بازسازی شیرخوارگاه، احداث مدرسه،  بیمارستان، درمانگاه، مسجد و حوزه علمیه، حمایت مالی از دانش‌آموزان نخبه یتیم، تجهیز کتابخانه، خریداری و اهدای آمبولانس در مناطق محروم، رفع نیازهای فوری نیازمندان و... مشارکت داشته است.

دهباشی صاحبان حساب های قرض الحسنه پس انداز در شعب بانک ملی ایران را شرکای اصلی در انجام  امور خیر دانست و ادامه داد: صاحبان حساب های قرض الحسنه پس انداز به قصد مشارکت در امور عام المنفعه و برخورداری از اجر معنوی در این راه قدم می گذارند و جوایز این حساب ها تجلیلی از حسن نظر و خیرخواهی آنهاست.

رییس اداره امور شعب استان خراسان جنوبی بانک در ادامه گزارشی از خدمات عام المنفعه بانک ملی ایران در سال گذشته ارایه کرد و افزود:: بانک ملی ایران در سال های 92 و 93 مبلغ یک میلیارد ریال به مشارکت در ساخت مرکز بهداشت استان­ خراسان جنوبی و سه میلیارد ریال به ساخت مدرسه شهدای بانک در شهر بیرجند اختصاص داد.

وی بیان کرد: این بانک در سال گذشته هم مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به مبلغ 500 میلیون ریال، مشارکت در ساخت مدرسه شش کلاسه استثنایی مهرشهر بیرجند به مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال و مشارکت در ساخت مدرسه شهرک بهارستان باغشهر اسلامیه فردوس به مبلغ دو میلیارد ریال را در استان خراسان جنوبی در دستور کار خود داشت.

دهباشی در پایان از مردم استان درخواست کرد با افتتاح یا تکمیل موجودی حساب های قرض الحسنه پس انداز، بانک ملی ایران را در انجام امور خیر همراهی کنند.

 


مشتریان عضو سامانه بام بانک ملی ایران می‌توانند سیم کارت ایرانسل خود را از طریق این سامانه به صورت خودکار شارژ کنند و از هدیه اینترنت رایگان بهره مند شوند.

سامانه شارژ خودکار این امکان را به مشتریان می‌دهد تا با تعیین مبلغ شارژ به جای استفاده از رمز یا شارژ مستقیم، اعتبار سیم کارت خود را به صورت خودکار افزایش دهند.

بدین‌ترتیب در صورتی که شارژ ریالی سیم‌کارت مشتری به اتمام برسد، وجه شارژ به مبلغ از پیش تعیین شده از حساب بانکی وی کسر و شارژ سیم کارت به صورت خودکار انجام می‌گیرد.

با فعال سازی و اولین استفاده از سرویس شارژ خودکار ایرانسل یا ارسال شماره دوستان ایرانسلی به شماره 3121 و دعوت از آنها برای فعال سازی این سرویس، یک گیگابایت اینترنت رایگان به هر دو فرد هدیه داده می شود.

مشتریان بانک ملی ایران می توانند با عضویت در سامانه اینترنتی بانک ملی ایران (بام) از خدمات منحصربه‌فرد آن بهره مند شوند.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: