اقدامات اساسی بانک ملی ایران برای کاهش مصرف انرژی

بانک ملی ایران که از دیرباز صرفه جویی در مصرف انرژی را سرلوحه کار خود قرار داده، این روزها نتایج مثبت عملکرد خود در این حوزه را مشاهده می کند.

  • ۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۰۹:۰۳:۰۰
  • 3970

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، استفاده از لامپ های کم مصرف و کاهش تعداد وسایل روشنایی تا حد مطلوب، از مهمترین اقدامات بانک برای کاهش مصرف برق بوده است.

تامین برق مصرفی ساختمان ها با استفاده از ژنراتور و نیز سلول های خورشیدی، یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای کاهش مصرف برق شهری است، به طوری که هم اکنون ساختمان مدیریت بانک به همراه سه شعبه بزرگ و پرمصرف حافظ، سعدی و مرکزی بانک ملی ایران از انرژی خورشیدی بهره می گیرند.

از سوی دیگر پروژه تامین برق مصرفی ساختمان های دیگر بانک از طریق انرژی خورشیدی تا زمانی که توجیه اقتصادی داشته باشد، در حال طی مراحل قانونی است، به طوری که حدود 200 ساختمان بانک به این منظور شناسایی شده است.

تغییر دمای آسایش تا 25 درجه نیز باعث کاهش مصرف انرژی شده، به طوری که اثر این اقدامات در هزینه برق مصرفی واحدهای بانک به خوبی مشهود است.

از سوی دیگر، مصرف آب در بانک ملی ایران کنترل شده است، به طوری که تا حد امکان شیرهای آب هوشمند در ساختمان های بازسازی شده استفاده می شوند.

استفاده از آب بازیافتی موسوم به «آب خاکستری» در برخی ساختمان های بانک نیز می تواند از هدررفت حجم قابل توجهی از آب جلوگیری کند که اجرای این طرح در مراحل نهایی خود قرار دارد.

همچنین تلاش شده با فرهنگ سازی میان کارکنان، صرفه جویی در مصرف انرژی نهادینه شود. پروژه طراحی و استقرار سیستم مدیریت انرژی بر اساس استاندارد ISO50001 نسخه 2011 نیز در ساختمان های منتخب بانک ملی ایران از اواسط سال گذشته آغاز شده و هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: