تسهیل ورود شرکت های بزرگ، متوسط و کوچک مقیاس به بازار بورس

وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز امیدواری کرد، اجرای فرآیند مالیات بر مجموع درآمد بگونه ای انجام شود که بهبود استفاده از ابزارهای مالیاتی در توسعه پایدار بخش خصوصی و فرونشاندن فعالیت های اختلال زا را در پی داشته باشد.

  • ۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۰۸:۳۴:۰۰
  • 2599

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در گفتگویی در حاشیه هشتاد و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اعمال مالیات بر مجموع درآمد را، یکی از رویکرد های جدی وزارت اقتصاد عنوان کرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به فرآیند پیاده سازی مالیات در بورس تاکید کرد: باید با ایجاد انگیزه هایی، ورود شرکت ها در مقیاس های بزرگ، متوسط و کوچک به بازار بورس را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، باید دغدغه عملیات های گذشته را برای ورود به بازار بورس به حداقل برسانیم و در این راستا مقرر شد نظرات تکمیلی اعضاء را اخذ و در فرآیند اصلاح استفاده کنیم.

دژپسند در پاسخ به سوالی در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه نیز گفت: یکی از مواردی که در اصلاح قانون مالیات های مستقیم بر روی آن متمرکز شدیم، تعریف پایه های جدید مالیاتی از جمله مالیات بر عایدی سرمایه و نیز معافیت های مالیاتی است.

وی افزود: ما در یک دوره تاریخی گسترده،  معافیت های مالیاتی متعددی وضع کرده ایم که برخی از این معافیت ها، اقتضای دوره خود را از دست داده و دلیلی برای ادامه بقای آنهای وجود ندارد، بنابراین اصلاح آن در دستور کار وزارت اقتصاد قرار دارد.

این گزارش حاکی است، هشتاد و هفتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی  به ریاست دکتر فرهاد دژپسند و با دستور کار بررسی راهکارهای "تسهیل ورود شرکتها به بورس اوراق بهادار و تسریع وصول مالیات از طریق اصلاح برخی از مواد قانون مالیاتهای مستقیم" برگزار شد.

در این نشست، همچنین، بررسی شرایط ورود شرکت های متوسط و کوچک موسوم بهSME ها به بازار سرمایه و مشکلات و موانع موجود در مسیر تغییر وضعیت حقوقی شرکت ها از مسئولیت محدود به سهامی، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: