علی صدقی رسما ً مدیر عامل بانک ملی ایران شد صدقی: بانک ملی یک بانک الگو و مشتری محور می شود

علی    صدقی    رسما ً   مدیر    عامل    بانک  ملی  ایران شد
صدقی: بانک ملی یک بانک الگو و مشتری محور می شود علی صدقی با دریافت حکم انتصاب خود توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان بیست و پنجمین مدیر عامل بانک ملی ایران، رسماً کار خود را در این سمت آغاز کرد.

 

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در مراسم معارفه علی صدقی، مدیر عامل جدید و تودیع دکتر عبدالحمید انصاری، مدیر عامل سابق این بانک که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان مجمع عمومی بانک ها و مسئولان اقتصادی و بانکی برگزار شد، دکتر داود دانش جعفری با اشاره به جایگاه مهم بانک ملی در اقتصاد و رشد و توسعه کشور، ابراز داشت: بانک ملی جزو ارکان اقتصادی کشور مي باشد همواره در رشد و توسعه اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته است. وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تشکر از زحمات آقای انصاری، وی را الگوی خوبی از سخت کوشی و جهاد دانست و افزود: بنا به خواسته آقای انصاری و پس از بررسی های زیاد با توجه به غنی بودن این بانک از نظر نیروی انسانی ، تصمیم گرفته شد که فرصت خدمت در اختیار نیروهای داخل این بانک قرار بگیرد. رئیس مجمع عمومی بانک ها اظهار داشت: آقای صدقی جزو نیروهای قدیمی و از خانواده بانک ملی هستند و امیدوارم بتوانند جایگاه بانک ملی را در بازار بانکی کشور ارتقا بخشند. وی با اشاره به سیاست های خصوصی سازی در کشور ، گفت: بسیاری از بانک های دولتی، در حال آماده سازی شرایط خود برای خصوصی شدن هستند و با توجه به اینکه بانک ملی قرار است در آینده دولتی بماند و به عنوان متعادل کننده بخش خصوصی و دولتی عمل کند، ضرورت دارد این بانک خود را برای رقابت جدی آماده سازد. وی افزود: بانک ملی نسبت به سایر بانک ها برتری هایی دارد و لازم است به عنوان یک بانک تراز اول نقش خود را در رشد و توسعه کشور، بیش از پیش ایفا کند. وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به شرایط رقابتی امروز در میان بانک ها تأکید کرد: بانک ملی در ارتباط با آموزش و توسعه کیفی نیروهای انسانی باید اقدامات ویژه ای انجام دهد، چون در آینده این بانک نقش حساسی را به عهده خواهد داشت. وی افزود: در زمینه بانکداری الکترونیک و مجازی نیز بانک ملی به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین بانک کشور باید الگویی برای سایر بانک ها باشد. به گفته وی مشتری مداری و تکریم مشتریان نیز از دیگر محورهای اصلی است که بانک ملی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. مدیرعامل: فرهنگ وظیفه گرایی را به مشتری مداری تبدیل می کنیم بر اساس این گزارش، علی صدقی مدیرعامل جدید بانک ملی ایران نیز طی سخنانی ابراز داشت: مشتریان ضامن حیات بانک ها هستند و در این راستا تمامی برنامه های بانک ملی بر اساس خواست های مشتریان تنظیم خواهد شد. وی ضرورت حرکت در مسیر مشتری مداری به جای وظیفه گرایی را یادآور شد وی افزود: با توجه به شرایط رقابتی امروز، مشتری محوری جزو سیاست های اصلی بانک ملی خواهد بود و در صورت نیاز، قوانین و مقررات دست و پاگیر بر اساس نیازهای مشتریان بازنگری خواهد شد. مدیر عامل جدید بانک ملی ایران در خصوص دیگر برنامه های خود در این بانک گفت: توسعه بانکداری الکترونیک و مجازی در سرلوحه برنامه های بانک ملی قرار دارد و در همین راستا بانک ملی طرح جامع انفورماتیک را در دست تهیه دارد که با اجرای 28 پروژه چهره بانک ملی و ارائه خدمات آن به کلی تغییر خواهد کرد. وی افزود: اهتمام ویژه به حفظ و ارتقای جایگاه و سهم بانک در بازار سپرده ها، تسهیلات و ارائه خدمات ، اصلاح ساختار و ارتقای سطح کیفی نیروی انسانی، شفافیت مالی و گزارشگری دقیق و افزایش کارایی در بانک از دیگر برنامه های دوره جدید کاری بانک ملی ایران خواهد بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه درخشان بانک ملی اظهار داشت: فعالیت در شرایط رقابتی برای بانک ملی امر جدیدی نیست چون قبل از انقلاب، این بانک در میان 40 بانک خصوصی و دولتی و موسسات خصوصی، 40 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده بود و در دوره بعد از انقلاب و جنگ نیز همواره نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی کشور داشته و به عنوان یار و یاور دولت در اجرای سیاست های خود عمل کرده است. به گفته وی نیروهای انسانی این بانک، با علاقه ، سخت کوشی و مسئولیت پذیری، دل نگران وضعیت و موقعیت بانک ملی در هر مقطع هستند و این مسأله را می توان در گفتار و رفتار بازنشستگان این بانک به عینه مشاهده کرد. جناب آقای صدقی در پایان ضمن تشکر از زحمات مدیر عامل سابق این بانک، خواستار حذف رقابت های ناسالم در عرصه بانکی کشور شد. دكترانصاری: بانک ملی در عرصه رقابت بانکی مطابق قانون و مقررات عمل کرد این گزارش حاکی است، مدیر عامل سابق بانک ملی ایران نیز در این مراسم گفت: مطابق آمار در شرایط رقابتی موجود ، بانک ملی همواره در عرصه رقابت بین بانک ها مقید، منضبط و طبق قانون فعالیت کرده است. به گفته وی، در شرایط حال حاضر، بانک ها بیشترین نقش را در اجرای سیاست های دولت اصولگرا و خدمتگزار بر عهده دارند. وی تقاضای فراوان جامعه از سیستم بانکی را در کنار محدودیت منابع این سیستم به عنوان یکی از مشکلات اساسی بانک ها عنوان کرد و افزود: در چنین وضعیتی ، کاهش نرخ سود سپرده ها باعث کاهش منابع بانک ها شده و با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات نیز تقاضای دریافت تسهیلات ارزان قیمت روبه ازدیاد است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار منابع و مصارف بانک ملی ایران ظرف هشت ماهه اول سال جاری اعلام داشت: بانک ملی در طول این مدت نسبت به پایان سال 84، در بخش سپرده بلند مدت 28/24 درصد، کوتاه مدت و ویژه 56/21درصد، پس انداز 79/25 درصد، جاری 86/21درصد و سپرده های دولتی و بانک ها 1/88 درصد رشد داشته است. مدیرعامل سابق بانک ملی ایران افزود: تسهیلات بخش خصوصی این بانک نیز ظرف این مدت 61/14 درصد رشد به همراه داشته است. وی در پایان ضمن تشکر ازتمامی مسئولان و کارکنان بانک ملی ایران، تلاش و همت آنها را در یاری مدیریت جدید و رشد و ارتقای نام این بانک خواستار شد. لازم به ذکر است درپایان این مراسم حکم انتصاب علی صدقی و لوح تقدیر دکتر عبدالحمید انصاری از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعطا گردید.

 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

 
 
 
کد امنیتی
 

تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بانک ملّی ایران محفوظ می باشد.
Bank Melli Iran - Copyright © 2019 RSS