موفقیت بسیاری از سازمان های بزرگ در سطح بین المللی
با درنظر گرفتن حرکت سازمان ها به سمت و سوی اهداف و آرمان های خود، مرهون
انجام یک سری اقدامات در راستای افزایش سطح علمی، فرهنگی، هنری و ..
جامعه و مردم می باشد که از آن به عنوان رسالت اجتماعی یاد می شود.
بانک ملی ایران نیز با 90 سال سابقه و با توجه به پیشینه تشکیل آن
با رشادت آزاد مردان و زنان ایرانی سوای از رسالت اقتصادی خود، همیشه
نگاهی جدا از یک بنگاه اقتصادی به جامعه و مردم عزیز کشور داشته و سعی
نموده تا در شرایط مختلف، حضور خود را در کنار همه اقشار جامعه حفظ کرده و
دوشادوش هموطنان عزیز بخشی از منابع خود را به دور از نگاه انتفاعی صرف
امور فرهنگی و اجتماعی نماید.
فعالیت های بانک ملی ایران در حوزه مسئولیتهای اجتماعی از دو منظر سازمانی و پرسنلی همیشه مد نظر بوده و علاوه بر فعالیتهایی سیستمی و بصورت رسمی، خانواده بزرگ بانک ملی ایران نیز همیشه بعنوان قشری از جامعه دست در دست هم در احیای این وظایف نقشی موثر ایفا نموده اند.