کیف پول

  شرح خدمت
پلتفرم کیف پول بانک ملی ایران، خدمت و محصولی بانکی است که امکانی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند تا با استفاده از آن، مشتریان این کسب و کارها بتوانند  پرداخت‌های خرد خود را از طریق کیف پول خود انجام دهند. پرداخت خرد پرداخت‌هایی هستند که مبلغ آن ناچیز یا بسیار کم است و پردازش آن‌ها بار بسیار زیادی به بانک تحمیل می‌کند مانند خریدهای روزانه از مراکز خرید، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت کرایه سرویس حمل و نقل عمومی (مترو، تاکسی و اتوبوس)، پارکومترها و پارکینگ‌های عمومی و بلیت سینما و کنسرت. کیف پول با تجمیع این پرداخت‌ها، باعث راحتی کاربر و بار کمتر بر روی منابع بانک می‌شود.
کیف پول مجازی توسط بانک یا شرکت پرداخت تولید می‌شود و بر اساس آن یک حساب مالی مجازی برای مشتری ایجاد می‌شود که می‌توان آن را با حساب بانکی یا پرداخت مستقیم   (direct  debit)  شارژ  کرد.
مشتری می‌تواند از طریق درگاه اینترنتی، کدهای دستوری USSD یا با اپ موبایلی که در اختیار وی قرار می‌گیرد پرداخت خود را انجام دهد. در این روش پذیرنده می‌تواند از طریق پنل مدیریتی حساب خود یا اپ موبایل مخصوص پذیرندگان یا شیوه‌های دیگر مانند پیامک از انجام پرداخت مطمئن شود.
در کیف پول مجازی مشتری و پذیرنده هر کدام می‌توانند با شناسایی طرف مقابل به شیوه‌هایی مانند شماره موبایل، کد دو بعدی (QrCode) یا شماره شناسایی اختصاصی، فرآیند پرداخت را آغاز کرده و با تأیید طرف مقابل، مبلغ از کیف پول مشتری به کیف پول پذیرنده منتقل می‌شود.

  ویژگی‌ها و امکانات کیف پول
مدیریت تراکنش‌ها: مشتری‌ها و پذیرندگان می‌توانند لیست کامل تراکنش‌های خود را ببینند و آن‌ها را با پارامترهای مختلف فیلتر کنند یا در تراکنش‌ها جستجو کنند.
اتصال به سیستم وفاداری (loyalty): کیف پول می‌تواند به سیستم‌های وفاداری یا باشگاه مشتریان موجود متصل شود و قبل از انجام هر تراکنش از سیستم وفاداری درباره مشتری و پیشنهادهای احتمالی پرس و جو کند.
در سیستم وفاداری مالک کیف پول می‌تواند قوانینی را تعریف کند و بر اساس آن امتیازاتی به مشتری‌ها و پذیرنده‌ها بدهد. این امتیازات می‌تواند در قالب اعتبار نقدی با قابلیت  نقد کردن (Cash out)، اعتبار هدیه یا تخفیف  باشد.
انجام تراکنش از کلاینت‌های مختلف: معماری و طراحی کیف پول به شکلی است که کاربران می‌توانند از آن در بخش‌های مختلف مانند وب‌سایت کیف پول، وب‌سایت‌های فروش، صندوق‌های فروشگاهی و اپ‌های موبایل استفاده کرده و عملیات خرید و انتقال پول را انجام دهند.
صدور بلیت (توکن‌) یک بار مصرف: بلیت یا توکن، پرداخت‌هایی هستند که مشتری به صورت آفلاین انجام داده و در ازای آن یک کد دریافت می‌کند و با ارائه این کد به پذیرنده خدمات خود را دریافت می‌کند. نمونه‌ای از این بلیت/توکن‌ها بلیت اتوبوس شهری، مترو و سینما است.
  پرداخت صورتحساب (invoice): پذیرنده می‌تواند در زمان ارسال درخواست پرداخت برای مشتری، یک صورت حساب هم برای مشتری ارسال کند تا مشتری از جزئیات خرید مطلع شده و در صورت تأیید پرداخت را انجام دهد.
قابلیت استرداد مبلغ تراکنش (refund) به مشتری: پذیرنده می‌تواند در یک بازه زمانی مشخص و قابل تنظیم، پول پرداختی مشتری را به وی مسترد کند.
تولید و پردازش QR-Code های استاندارد پرداخت: یکی از متداول‌ترین شیوه‌های پرداخت و انتقال وجه، تولید کدهای دو بعدی QrCode از یک سو و پردازش آن از سوی دیگر است. این کدهای دو بعدیQrCode می‌تواند شامل اطلاعات شناسایی پذیرنده و مشتری، اطلاعات کالا به همراه اطلاعات پذیرنده باشد.
انتقال اعتبار بین اعضای یک کیف پول: مشتریان یک کیف پول می‌توانند با رعایت برخی از محدودیت‌های قانونی به سایر مشتریان کیف پول، اعتبار انتقال بدهند. این محدودیت‌ها می‌تواند شامل تعداد تراکنش‌های انتقال در بازه زمانی، سقف اعتبار قابل انتقال در هر انتقال و سقف مجموع انتقال در یک بازه زمانی باشد.
قابلیت شارژ خودکار کیف پول با سرویس direct debit: کاربر می‌تواند با متصل کردن کیف پول خود به حساب بانک ملی، از سرویس پرداخت مستقیم استفاده کرده و هر زمان که اعتبار کیف پول وی رو به اتمام بود، بانک به صورت خودکار کیف پول وی را شارژ می‌کند.



تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بانک ملی ایران محفوظ می باشد.
Bank Melli Iran - Copyright © 2019 RSS