نشان بانک ایوا

«نشان بانک» نخستین شعبه دیجیتال بانک ملی ایران، سرویس جدید اپلیکیشن ایوا است، که این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا در یک فضای دیجیتال، حضور در شعب بانک را تجربه کرده و تمام خدمات مالی و بانکی خود را بصورت غیرحضوری و به آسانی و سهولت دریافت کرده و مدیریت کند.

کاربر به کمک این سرویس می‌تواند ثبت امضای الکترونیک، پرداخت تسهیلات، افتتاح حساب، صدور دسته چک، دریافت شبا، مشاهده موجودی و دریافت صورتحساب ، مسدودی کارت ، مشاهده آنلاین نرخ ارز و... را به صورت غیرحضوری و به صورت 7*24 (24 ساعته و در تمامی روزهای هفته) در اپلیکیشن ایوا انجام دهد.

گام نخست؛ امضای دیجیتال یا الکترونیک

بیشتر خدمات سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا، شعبه دیجیتال بانک ملی ایران، نیازمند داشتن "امضای دیجیتال" است. می‌توان با ورود به سرویس گواهی امضا که ویژه کاربران و مشتریان بانک ملی ایران است پس از تکمیل فرآیند آن و ایجاد امضای الکترونیک برای یکبار، به صورت نامحدود از خدمات و سرویس‌های شعبه مجازی بانک ملی ایران استفاده کرد.

ورود کد ملی، سریال پشت کارت ملی و تاریخ تولد، اخذ عکس سلفی در اپلیکیشن ایوا و ورود اطلاعات تکمیلی شامل استان، شهر، آدرس محل سکونت، کد پستی، تلفن ثابت، مراحل ثبت و تعریف گواهی امضای الکترونیک در اپلیکیشن ایوا است.

همچنین باید خاطرنشان کرد که چنانچه برای دریافت کارت ملی جدید درخواست داده اید و هنوز کارت ملی جدید برای شما صادر نشده است، می توانید کد پیگیری خود را در قسمت مربوط به کارت ملی درج کنید و مراحل ثبت نام را کامل کنید.

کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که جهت تعریف امضا الکترونیک حتما باید شماره تلفن همراه شان به نام شخصی خودشان باشد تا بتوانند گواهی امضا الکترونیک را دریافت کنند.  


حالا پس از پایان مراحل سرویس گواهی امضا، می توانید به همه سرویس های زیر دسترسی داشته باشید که توضیحات تکمیلی این سرویس ها به شرح زیر است:

افتتاح حساب:

با فراهم شدن احراز هویت و گواهی امضای الکترونیک و مدیریت اوراق و اسناد تجاری دیجیتالی برای نخستین بار، امکان افتتاح حساب غیرحضوری در سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا فراهم شد و کاربران و مشتریان بانک ملی ایران می توانند پس از افتتاح حساب آنی و راحت، خدمات بانکی خود را دریافت کنند.

نشان اعتباری:

این سرویس مربوط به کاربرانی است که سهام عدالت دارند و این سهام نیز در بانک ملی ایران است؛ در این حالت میتوانید سهام عدالت خود را وثیقه قرار داده و به کمک آن تا سقف 10 میلیون تومان وام به صورت کارت اعتباری دریافت کنید.

بانک ملی امکانی فراهم نموده تا دارندگان سهام عدالت بتوانند با وثیقه قرار دادن سهام عدالت خود در این بانک، کارت اعتباری مجازی دریافت و بوسیله آن از فروشگاه های طرف قرارداد بانک ملی همچون فروشگاه‌های وین مارکت و رفاه استفاده کرد. 

درج کد ملی، کد امنیتی، قبول شرایط اولیه و ابطال تمبر، ثبت کد پیامک شده به تلفن همراه (این کد به شماره همراه اعلام شده در سامانه سهام عدالت ارسال می شود)، تایید اطلاعات، تایید دو قرارداد درخواست توثیق سهام عدالت و سفارش فروش/قرارداد مرابحه صدور نشان اعتباری نشان و در نهایت وارد کردن مجدد کد امنیتی از جمله مراحلی است که باید برای استفاده از این خدمات طی و تکمیل شود.شما می توانید در منوی گزارشات گردش کارت اعتباری مختص این وام را هم مشاهده کنید.

تسهیلات کرونایی:

سرویس اعطای تسهیلات به صاحبین مشاغل آسیب دیده از کرونا بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک از طریق اپلیکیشن ایوا میسر شده است. افراد واجد شرایط میتوانند با مراجعه به قسمت ثبت نام تسهیلات کرونا در این اپلیکیشن و با ورود کد ملی و کد کارگاه و همچنین امضا الکترونیک فرمها و قرارداد تسهیلات کرونا، درخواست خود را ثبت کنند.

پس از تائید مدارک و انجام رویه های بانکی، مبلغ تسهیلات به حساب شخص واریز میگردد. نکته مهم اینکه افراد واجد شرایط باید قبلا در سامانه کارا ثبت نام نموده و اطلاعات آنها به تائید آن سامانه رسیده باشد.

پرداخت اقساط تسهیلات:

کاربران در این خدمت، اقساط تسهیلات خود را از محدوده مبلغی در بازه 100.000 ریال تا 20.000.000 ریال پرداخت کنند اما باید توجه داشته باشند که جهت استفاده از این سرویس باید اطلاعات هویتی صاحب کارت (حساب) بانک مبدا با مالک سیم کارت یکسان باشد.

جست و جوی شعب:

در این سرویس آدرس تمامی شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور آورده شده و برای پیدا کردن شعبه مورد نظر  که پس از مشخص کردن استان و شهر می توان به صورت اختیاری قسمتی از آدرس را وارد و یکی از شعب موجود در محدوده فیزیکی تعیین شده را انتخاب کرد.

کارت به کارت:

در حال حاضر سرویس کارت به کارت از مبدا بانک‌ها و موسسات مالی، سامان، صنعت و معدن، صادرات، رفاه، پست بانک ایران، ملل، سپه، سرمایه، پاسارگاد، پارسیان، نور، ملت، توسعه صادرات، توسعه، تجارت، سینا، شهر، انصار، خاورمیانه، کشاورزی، ایران زمین، توسعه تعاون، قوامین، اقتصاد نوین و آینده به مقصد تمامی بانک‌های عضو شبکه شتاب امکان‌پذیر است.

کاربران با این سرویس می‌توانند به سادگی و در عرض چند ثانیه با موبایل خود، به کارت بانکی دیگران پول انتقال دهنده و با وجود این سرویس دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دستگاه های کارتخوان برای انتقال وجه را نیست.

موجودی کارت:

با این خدمت، می توان براحتی با وارد کردن شماره کارت و اطلاعات بانکی شامل: cvv2 ، تاریخ انقضا و رمز یکبار مصرف، موجودی حساب خود را مشاهده کرد.

اطلاعات حساب:

کارابران در این خدمت با وارد کردن شماره مشتری بانک ملی (این شماره در سامانه بام نیز قابل رویت است)، لیست حساب‌های مربوط به خود را مشاهده می کنند. 

نرخ آنلاین ارز:

یکی از قابلیت های سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا مشاهده نرخ آنلاین ارز است و شما می توانید در این خدمت، با کلیک بر روی گزینه بروزرسانی  نرخ خرید و فروش 14 ارز رایج دنیا را در هر زمان از شبانه روز مشاهده کنید.

استعلام شبا:

برای دریافت و مشاهده شماره شبای خود جهت انجام امور بانکی در این خدمت سرویس نشان بانک ایوا کافیست که شماره حساب بانک ملی خودتان را وارد  کنید.

استعلام وضعیت چک:

با استفاده از این سرویس می‌توان تاریخچه ای از چک که شامل تاریخ، ساعت صدور، مبلغ و وضعیت چک است را مشاهده کرد که برای استفاده از این سرویس باید علاوه بر وارد کردن شماره حساب بانک ملی و کدملی، شماره چک را نیز درج کرد.

تمکن مالی:

به کمک این سرویس ، تمکن مالی آنلاین شماره حساب درخواستی ، ارائه می شود و با درج شماره حساب بانک ملی، کدملی و وارد کردن بازه زمانی مد نظر می توان از این سرویس استفاده کرد.

حساب ترجیحی:

کاربران می توانند به کمک این سرویس با وارد کردن شماره کارت بانک ملی و کد ملی خود لیست حساب‌های بانک ملی متصل به کارت  بانکی خود را مشاهده کنند.

صورتحساب ارزی:

کاربران می توانند در این خدمت، صورت‌حساب ارزی خود را برای هر بازه دلخواه مشاهده کنند.

صورتحساب تسهیلات:

می توان در این خدمت، ریز صورتحساب تسهیلات خود را برای هر بازه دلخواه مشاهده کرد.

صورتحساب ریالی:

در این خدمت، ریز صورتحساب ریالی برای هر بازه زمانی دلخواه قابل رویت خواهد بود.

 باجه آنلاین:

کاربران در این خدمت، درخواست مشاوره داده و پس از درخواست موضوع مشاوره مشکلات خود را آنلاین با کارشناسان شرکت پرداخت الکترونیک سداد مطرح کنند و همکاران ما به صورت 24 ساعته در خدمت کاربران عزیز اپلیکیشن ایوا هستند. 

ساپتا:

کاربر به کمک این سرویس می تواند تمام پیامکهای (واریزی و برداشت) مربوط به کارتهای بانک ملی خود رامشاهده نماید.

برای این سرویس بایستی کدملی شماره تلفن همراه کاربر ( شماره تلفنی که کاربر با آن ایوا را رجیستر کرده است) با شماره ملی صاحب کارت یکسان باشد.

 کارت هدیه:

کاربران در ابتدا وارد منوی کارت هدیه می شود و بر روی گزینه ایجاد کارت هدیه جدید کلیک می کند که مراحل آن به شرح زیر است:

•    مبلغ کارت هدیه و مناسبت کارت هدیه را انتخاب می‌کند.
•    کاربر طرح روی کارت را انتخاب می کند.
•    کاربر متن دلخواه را ثبت می کند / فونت و رنگ متن را نیز انتخاب می کند.
•    کاربر وارد صفحه پرداخت شده و با کارت بانکی خود پرداخت را انجام میدهد.
•    کاربر می تواند کارت خریداری شده را برای دیگران از طریق شبکه های اجتماعی مانند واتس آپ ارسال کند و یا برای دریافت کارت فیزیکی به کیوسکهای صدور کارت هدیه بانک ملی مراجعه نماید.

مسدودی کارت:

کاربران در این خدمت با وارد کردن کد ملی و اطلاعات شماره کارت می توانند در خواست مسدودی کارت خود را ثبت نماید. در این حالت کارت بانک ملی مشخص شده باطل می‌شود.

زرنشان:

کاربر در ابتدا بایستی به منظور مشخص شدن ارزش طلای خود به یکی از شعب بانک کارگشایی مراجعه کند، در مرحله بعد وارد اپلیکیشن ایوا، سرویس نشان بانک شده و بعد از تعریف امضای دیجیتال خود وارد منوی زرنشان شود و در خواست خود را با توجه به کد ملی اعلام شده در شعبه ، ثبت کند.

در این سرویس 2 مدل تسهیلات قابل ارائه به کاربران است:

1- اعطای وام قرض الحسنه در قبال ترهین طلای ساخته شده و جواهرات تا سقف فردی 20 میلیون ریال و  باز پرداخت یکساله در مقابل 30 گرم طلای ساخته شده

2- اعطای تسهیلات جعاله رفع احتیاجات ضروری در قبال ترهین طلای ساخته شده و جواهرات تا سقف فردی 200 میلیون ریال و باز پرداخت یکساله و کارمزدهای مربوطه در مقابل 100 گرم طلای ساخته شده است

در صفحه اول بایستی فیلدهای زیر توسط کاربر تکمیل شود:
•    نیازمندی 
•    مبلغ
•    نوع تسهیلات
•    انتخاب شعبه کارگشایی دریافت تسهیلات
کاربر در این مرحله درخواست خود را ثبت می‌کند.
در مرحله بعد کاربر تایید اطلاعات شخصی و تسهیلات خود را می‌دهد.
کاربر در اینجا امضای دیجیتال خود را ثبت کرده و تایید نهایی را دریافت خواهد کرد.

صورتحساب کارت:

کاربر با وارد کردن کدملی و مشخصات کارت بانکی خود ، 10 گردش آخر شماره کارت بانک ملی خود را مشاهده میکند.

آیا همه دارندگان سهام عدالت میتوانند تقاضای وام اعتباری را بدهند؟

بله، تمام کاربرانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند می توانند از این روش استفاده کنند و کاربرانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند با توثیق سهام موجود در پرتفوی خود می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.

آیا فقط افرادی که روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده اند، مجاز به دریافت تسهیلات فوق می باشند؟

خیر، کاربرانی که از روش مستقیم نیز استفاده کرده اند می توانند با توثیق قراردادن سهام خود از این تسهیلات بهره مند شوند. کاربری که روش مستقیم را انتخاب کرده، می تواند معادل 50 % از سهام موجود در پرتفوی خود حداقل مبلغ 1 میلیون تومان و حداکثر 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

برای درخواست کارت اعتباری سهام عدالت از کدام منوی اپلیکشین ایوا باید اقدام کرد؟

کاربر بایستی در ابتدا ایوا را از طریق ارسال عدد 1 به 2000444 نصب کرده وارد منوی نشان بانک شود و بعد از ثبت امضای دیجیتال خود را انجام دهد، سپس در خواست خود را در سرویس نشان اعتباری ثبت نماید.

بازپرداخت تسهیلات نشان اعتباری ایوا چگونه است؟

در صورتی که کاربر در هر ماه از کارت اعتباری مجازی خود استفاده کند، صورت حساب ایشان در بازه زمانی 30 روزه صادر و کاربر 6 روز زمان برای بازپرداخت آن دارد. در غیر این صورت می تواند تسهیلات خود را با نرخ 18% و در بازه زمانی 36 ماهه پرداخت نماید.

از طریق نشان اعتباری کاربر چند درصد از سهام خود را می تواند ، وام دریافت کند؟

کاربر می تواند معادل 50% از سهام خود را حداقل 1 میلیون تومان و حداکثر 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

در روش غیر مستقیم کدامیک از استانها نمی توانند در حال حاضر از این سرویس استفاده کنند؟

تهران – البرز - قزوین - سمنان - کهگیلویه و بویراحمد - هرمزگان

در روش مستقیم کدامیک از استانها می توانند از این سرویس استفاده کنند؟

در این روش همه استانها می توانند از تسهیلات نشان اعتباری استفاده کنند.

مدت زمان صدور کارت اعتباری و شارژ آن چند روز می باشد؟

حداکثر بعد از 72 ساعت که کاربر درخواست موفق خود را در سرویس نشان اعتباری ثبت کرده باشد ، کارت مجازی اعتباری کاربر صادر و شارژ خواهد شد.

کاربر از این کارت مجازی در کدام فروشگاهها می تواند استفاده کند؟

در حال حاضر این کارت در فروشگاههای وین مارکت، رفاه و تمام پذیرندگانی که دستگاه پوز سداد که دارای قابلیت نمایش code Qr هستند ، قابل استفاده می باشد. برای مشاهده فروشگاه های دارای پوز سداد بر روی نقشه، به صفحه نشان پرداخت مراجعه کنید.

آیا کاربر می تواند در خواست کارت فیزیکی اعتباری داشته باشد؟

خیر ، این کارت فقط به صورت مجازی صادر و شارژ می شود.

کاربر در چه ساعتی از شبانه روز میتواند از این سرویس استفاده نماید؟

به دلیل محدودیت ساعت کاری بازار سرمایه ، این سرویس نیز از ساعت 8 الی 14 روز کاری شنبه تا چهارشنبه قابل بهره برداری می باشد.

کاربر چگونه می تواند بازپرداخت اقساط کارت اعتباری خود را انجام دهد؟

کاربر می تواند با مراجعه به منوی کارت اعتباری سرویس نشان بانک ، بازپرداخت اقساط خود را انجام داده و گزارشات مربوطه را مشاهده نماید.

کاربر اگر سهام عدالتش در بانکی غیر از بانک ملی باشد می تواند از اپلیکیشن ایوا جهت دریافت تسهیالت اقدام نماید؟ آیا این سرویس مختص کاربرانی است که سهام عدالت ایشان در بانک ملی ایران است؟

اگر کاربری سهام عدالتش در بانکی غیر از بانک ملی باشد، می تواند از این تسهیلات استفاده نماید فقط باید در بانک ملی یک حساب داشته باشد. بایستی مشتری بانک ملی باشد، اگر کاربر هیچ حسابی در بانک ملی نداشته باشد ، می تواند با مراجعه به سرویس افتتاح حساب در منوی نشان بانک اپلیکیشن ایوا، به صورت غیر حضوری در ابتدا افتتاح حساب انجام داده و بعد از ثبت امضا دیجیتال خود در سرویس نشان بانک از خدمت نشان اعتباری جهت توثیق سهام عدالت خود استفاده نماید.

آیا کاربر برای استفاده از این سرویس احتیاج به ثبت نام در سجام دارد؟

کاربر برای استفاده از این سرویس نیاز است در سامانه سجام به آدرس اینترنتی sejam.irاحراز هویت شده باشد.

حداقل مبلغ سهام عدالت که کاربر بتواند آن را توثیق قرار دهد چه مقدار می باشد؟

ارزش سهام عدالت کاربر می بایست حداقل بیست میلیون ریال باشد تا بتوانید تسهیلات به ارزش حداکثر نیمی از مبلغ آن را دریافت نماید.

خدمات قابل ارائه در این سرویس

تسهیلات کرونایی تسهیلات کرونایی
تسهیلات کرونایی

کاربر می تواند با وارد کردن کد ملی به همراه کد کارگاه ، درخواست وام دهد . که بعد از تایید مدارک ارسالی از سمت کاربر، تسهیلات مد نظر در بازه 24 ساعته به حساب ایشان واریز خواهد شد.
در این سرویس کاربر احتیاج به تایید امضای دیجیتالی دارد. این سرویس تنها در نسخه اندروید قابل بهره برداری می‌باشد بنابراین کاربرانی که نسخه آنها PWA می باشد امکان گواهی امضا دیجیتال و به طبع امکان استفاده از سرویس تسهیلات کرونایی را ندارند.
 

خرید با نشان اعتبار خرید با نشان اعتبار
خرید با نشان اعتبار

کاربر بعد از فعالسازی کارت اعتباری خود می تواند با مراجعه به فروشگاه های رفاه (در حال حاضر این دو فروشگاه فعال می باشند.) و اسکن بارکد فروشگاه و تعیین مبلغ با کارت اعتباری خود که پیش تر در ایوا فعال کرده است، خرید خود را انجام دهد.
در این خدمت گزارشات مربوط به خرید شامل مبالغ و تاریخ آنها نیز قرار دارد.

ثبت نام در نشان اعتباری ثبت نام در نشان اعتباری
ثبت نام در نشان اعتباری

کاربرانی که از طریق بانک ملی برای آزاد سازی سهام عدالت خود اقدام کرده اند، می توانند از طریق این سرویس کارت اعتباری خود را فعال کنند. از این طریق می توانند تا 5 میلیون تومان حساب خود را شارژ و در یکی از فروشگاه های کوروش و یا رفاه ، مبلغ دریافتی را خرج کنند. 
کاربر در این سرویس با وارد کردن کد ملی خود ، پذیرش شرایط اولیه و وارد کردن کد ارسالی کارت اعتباری خود را فعال نماید. 
در این سرویس کاربر احتیاج به تایید امضای دیجیتالی دارد. این سرویس تنها در نسخه اندروید قابل بهره برداری می‌باشد بنابراین کاربرانی که نسخه آنها PWA می باشد امکان گواهی امضا دیجیتال و به طبع امکان ثبت نام در نشان اعتباری را ندارند.

گواهی امضا گواهی امضا
گواهی امضا

کاربر در این سرویس می تواند با وارد کردن کدملی، کد پشت کارت ملی، تاریخ تولد، تشخیص چهره ، وارد کردن اطلاعات شخصی مانند آدرس، کدپستی و .. و در خواست ثبت امضا دهد. که بعد از استعلام از مرکز صدور گواهی الکترونیکی، امضا برای کاربر فعال شده و می تواند از آن در تمام خدماتی که احتیاج به امضا دیجیتال است، استفاده کند. این سرویس در حال حاضر برای نسخه PWA قابل استفاده نمی‌باشد.

موجودی کارت موجودی کارت
موجودی کارت

استعلام موجودی کارتهای بانکی خود را بدون مراجعه حضوری به ATM در قسمت موجودی کارت میسر می‌باشد.

کارت به کارت کارت به کارت
کارت به کارت

امکان انتقال وجه شتابی از مبداء اکثر بانک هـا به همه بانـک هـای کشـور با امنیت کامل

تسهیلات تسهیلات
تسهیلات

با توجه به سرویس‌های اعطای تسهیلات متنوع بانک ملی در اپلیکیشن ایوا، امکان بازپرداخت این تسهیلات نیز به سادگی و راحتی اعطای تسهیلات می‌باشد. تمامی اقساط قابل پرداخت و تاریخچه آنها توسط کاربر مدیریت می‌شود.

استعلام شبا استعلام شبا
استعلام شبا

شماره شبا در مبادلات بین بانکی داخلی کشور برای نخستین بار در سایت بانک ملی ایران به اجرا درآمد و کم‌کم شکلی عمومی به خود گرفت. چنانچه نه به دستگاه خودپرداز و نه به شماره حساب‌تان دسترسی داشتید و با این حال دنبال راهی برای تبدیل شماره کارت به شماره شبا بانک ملی هستید، باید ابتدا از شماره کارت به شماره حساب‌ برسید و بعد به‌راحتی اپلیکیشن ایوا شماره شبا ملی شما را در اختیارتان قرار خواهد داد. 

نرخ آنلاین ارز نرخ آنلاین ارز
نرخ آنلاین ارز

در تلاطم نرخ ارز با این سرویس از قیمت لحظه‌ای ارز با خبر می‌شوید.

صورت حساب کارت صورت حساب کارت
صورت حساب کارت

گستره‌ی مدیریت کارت شما فقط صرفا انتقال پول و گرفتن موجوی نمی‌باشد و با این سرویس می‌توانید 10 گردش آخر کارت ملی خود را نیز روئیت کنید.

جستجوی شعبه جستجوی شعبه
جستجوی شعبه

در اپلیکیشن ایوا می‌توانید نزدیکترین شعبه بانک ملی به موقعیت مکانی خود را پیدا کنید تا در هزینه و وقت صرفه جویی شود.

خدمات چک خدمات چک
خدمات چک

از طریق خدمات چک افرادی که با چک سر و کار دارند، می‌توانند استعلام و وضعیت چک بانک ملی خود را به راحتی در اپلیکیشن ایوا را مشاهده کنند.

مسدودی کارت مسدودی کارت
مسدودی کارت

هنگام مفقود شدن کارت بهترین کار مسدود کردن هر چه سریع‌تر کارت می‌باشد؛ ایوا این امکان را میسر کرده که به محض مفقود شدن کارت بانک‌ ملی خود، به سادگی و در کمترین زمان ممکن آن را مسدود کنید.

اطلاعات حساب اطلاعات حساب
اطلاعات حساب

در کنار افتتاح حساب و مدیریت کارت های بانک ملی، شما میتوانید اطلاعات حساب بانک ملی خود را نیز روئیت کنید.

افتتاح حساب افتتاح حساب
افتتاح حساب

امکان افتتاح انواع حساب نزد بانک ملی بدون مراجعه‌ی حضوری با پر کردن فرم درخواستی داخل اپلیکیشن ایوا وجود دارد.

دانلود اپلیکیشن ایوا

ایوا یه اپلیکیشن پرداخته که خدمات متنوعی در اختیار کاربران قرار می ده، خدماتی مثل خرید شارژ و بسته اینترنت،کارت به کارت، پرداخت قبض، خرید بلیت اتوبوس، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، اعلام موجودی، پرداخت عوارض خروج، خرید بیمه، پرداخت های سازمانی، پرداخت وجوهات شرعی و کمک به نیازمندان.