برای اولین بار در بیمارستان بانک ملی ایران: تعویض دریچه آئورت بدون نیاز به عمل باز قلب

اولین عمل تاوی (TAVI، تعبیه دریچه آئورت از فمور) با حضور پزشکان حاذق بیمارستان بانک ملی ایران انجام شد.

  • ۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ۱۷:۲۹:۰۱
  • 6603

این عمل برای اولین بار در بیمارستان بانک با حضور پزشکان حاذق و متخصص قلب و عروق متشکل از دکترها ماندگار ، کیا ، حاجی زینعلی، جهانگیری، ، سعادت و خانم حاجی آقایی  انجام شده است.

گفتنی است این روش درمانی(تعویض دریچه آئورت به کمک کاتتر)  تا حدی جدید و نو ظهور به شمار می رود. سازمان FDA این روش را برای افرادی که مشکل تنگی آئورت علامت دار دارند، مورد تایید قرار داده است و می تواند یک گزینه تاثیرگذار برای بهبود کیفیت زندگی بیمارانی باشد که برای درمان مشکل تنگی دریچه آئورت خود گزینه های محدودی پیش رو دارند زیرا در این عمل که تا حدی به جایگذاری یک استنت در شریان اصلی شباهت دارد، یک دریچه سالم به کمک کاتتر در ناحیه مد نظر قرار می گیرد و با این روش نیازی به عمل جراحی باز نیست بنابراین با کمترین میزان تهاجم و خطر برای بیمار و بدون نیاز به برداشتن دریچه قدیمی و آسیب دیده انجام می شود.

در حال حاضر این پروسه درمانی برای آن دسته از افرادی که انجام جراحی قلب باز برای آنها دارای ریسک بوده و بیش از ۷۰ یا ۸۰ سال سن دارند و یا افرادی که در کنار این مشکل، مشکلات سلامتی دیگری نیز دارند؛ مناسب است.

همچنین در پی پیگیری امور سلامت کارکنان درمانگاه بانک ملی ایران در استان هرمزگان شهر بندرعباس نیز با حضور کادر بیمارستان که برای تست کرونای کارکنان در آن استان حضور داشتند و حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری افتتاح شد.

گزارش ویدئویی

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: