تشریح فعالیت های مدیر امور اعتباری بانک

از جمله مدیریت های ایجاد شده در راستای طرح تحول در بانک، مدیریت امور اعتباری می باشد. این مدیریت شامل نظارت بر ادارات کل بررسی طرح ها، تسهیلات اعتباری، اطلاعات اعتباری، پیگیری و وصول مطالبات و بانک کارگشایی می باشد که از مرداد ماه سال 88 تصدی آن را آقای قیطاسی بر عهده گرفته است. با وی گفت و گویی را انجام داده‌ایم که با هم می خوانیم.

  • ۱۳۸۹/۰۴/۱۴ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 4538
آقای قیطاسی! مختصری از سوابق مدیریتی خود را بیان نمایید.
رئیس شعبه درجه 5، رئیس شعبه درجه 4، رئیس دایره درجه 1، بازرس ارشد، رئیس حوزه، معاون شعبه ممتاز الف، رئیس شعبه ممتاز الف، رئیس اداره امورشعب استان، رئیس اداره کل تسهیلات اعتباری و مدیرامور اعتباری.
از چه تاریخی مسئولیت مدیرامور اعتباری را برعهده گرفتید؟
مرداد ماه 88.
مدیریت‌های امور با چه هدفی ایجاد شدند ؟
با توجه به طرح تحول، برای اجرای آن و ایجاد تغییر در ساختار بانک و برای رسیدن به اهداف و اعمال مدیریت هماهنگ در هر حوزه ایجاد شد.
قبل از تشکیل این مدیریت، چه مسائل و دغدغه‌هایی در حوزه امور اعتباری وجود داشت ؟
عدم هماهنگی لازم بین ادارات شاخه اعتباری و همچنین اختیارات محدود برای تصمیم‌گیری که منجر به طولانی شدن زمان پذیرش، بررسی و تصویب می‌شد.
مدیر امور اعتباری چه هدفی را دنبال می‌کند ؟
تبیین و اجرای صحیح سیاست‌های اعتباری و برنامه‌ریزی دقیق برای پیگیری وصول مطالبات و حمایت از سرمایه‌گذاری و طرح‌های نیمه تمامی که توجیه فنی ، مالی و اقتصادی دارند و همچنین تأمین نقدینگی سرمایه در گردش واحدهای فعال که توجیهات لازم را دارند،‌به منظور ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در جامعه با رعایت منابع و مصارف بانک و همراهی لازم با سیاست‌های دولت محترم خصوصاً در سفرهای استانی.
چه اقداماتی از زمان آغاز تصدی شما در این سمت انجام شده است ؟
از تاریخ ایجاد سمت مدیر امور اعتباری که با حضور اینجانب بوده است، تفویض اختیار در شاخه اعتباری در دستور کار قرار گرفته و طی ده ماه گذشته، اعطای تسهیلات خودرو کارکنان، جعاله احتیاجات ضروری اشخاص متفرقه، تسهیلات مجتمع‌سازی، افزایش سقف تسهیلات خرید کالای اساسی، افزایش اختیارات معاملاتی، صادراتی و طرح‌ها، افزایش اختیارات کارشناسی، افزایش اختیارات مطالباتی و ... تفویض شده است. تشکیل کارگروه‌های ویژه وصول مطالبات ، شرکت در کمیته‌های اعتباری و وصول مطالبات استان‌ها و پیگیری مستمر برای رسیدن به اهداف بانک و  تعدیل نسبت مصارف به منابع در پایان سال 88 نسبت به سال 87 از مهمترین اقدامات بوده است.
مهمترین مسائل حال حاضر بانک در حوزه اعتباری چیست ؟
مهمترین مسئله بخش اعتباری، پیگیری و وصول مطالبات است به طوری که حداقل همواره ادارات امور و شعب مستقل بتوانند در پایان هر ماه 5/1 درصد نسبت مطالبات به مصارف خود را کاهش دهند و همچنین جذب منابع برای پاسخگویی به درخواست‌های تسهیلاتی مشتریان و رعایت مقررات حاکم بر بخش اعتباری (به صورت خاص بسته سیاستی نظارتی) و هدایت منابع براساس توزیع بخشی طبق بسته سیاستی نظارتی برای رسیدن به اهداف و افزایش اشتغال درسطح جامعه و پیگیری مستمر اجرای برنامه طرح تحول بانک.
برنامه‌های شما در حوزه اعتباری چیست ؟
برنامه‌های اینجانب همان برنامه‌های بانک می‌باشد که به صورت جدی در جهت اجرایی نمودن آن تلاش می‌کنیم و انتظار سرعت، صحت و دقت در انجام امور را از تمامی همکاران دارم.
امید است با استفاده از نظرات و پیشنهادهای کارکنانی که در بخش اعتباری صف و ستاد تلاش می‌نمایند، در جهت رسیدن به اهداف و رضایت مشتریان، بتوانیم گامی مثبت برداریم و برای تک تک کارکنان بانک ملی ایران و خانواده محترمشان آرزوی سلامتی دارم.
 
 
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: